تست کهن الگوی اسطوره ای زنان


مبلغ آزمون
220,000 ریال
تعداد سوالات
91
مدت زمان
30 دقیقه

شروع آزمون



آزمون کهن الگوی اسطوره ای زنان (Women Archetypes) الگوی ناخودآگاه انرژیهای روان زنانه را مورد سنجش قرار می دهد. کهن الگوها پیش بینی کننده رفتار و شخصیت افراد می باشند. کشف و شناسایی کهن الگو ها که در ضمیر ناخودآگاه افراد قرار دارند، علت اصلی بسیاری از رفتارهای آن ها را مشخص میکند. 

لینک تست کهن الگوی اسطوره ای مردان 

تست کهن الگوی اسطوره ای زنان چیست؟

تست کهن الگوی اسطوره ای زنان به بررسی رفتارهای زنانه می پردازد که در وجود افراد به صورت ناخودآگاه وجود دارد. تست کهن الگو به افراد کمک می کند تا خودشناسی کاملی از خود داشته باشند. تست کهن الگو قادر است مسیر حرکتی ضمیر ناخودآگاه فرد را از دوران کودکی تا جوانی و بزرگسالی به طور کامل بررسی و علت یابی کند. تست کهن الگو طوری طراحی شده است که فرد را در موقعیت های مختلف قرار میدهد تا بتواند الگوی زندگی او را تشخیص دهد. 

آرکتایپ زنان در این آزمون نمادهای اسطوره ای زنان برگرفته شده از الهه های یونانی هستند. بررسی انرژی آرکی تایپهای زنان یکی از راه های شخصیت شناسی زنان است. به عقیده روانشناسان اسطوره شناسی کهن الگوهای زنان میتواند به رمز گشایی شخصیت روانی فرد در زندگی او منجر شود. آرکه تایپهای زنان همان الگوهای روانشناسی زنانه هستند که میتواند علت برخی از رفتارهای آدمیان را توجیه و پیش بینی نماید.

انجام تست کهن الگوی اسطوره ای زنان چه کمکی به ما میکند؟

این تست با کشف مسیر های روانی فرد به علت یابی بسیاری از انتخاب های او می پردازد. از آنجا که بسیاری از انتخاب های ما بدون آگاهی است و ناخود آگاه گرفته می شود، اگر فرد بتواند به نوعی با ضمیر ناخودآگاه خود آشنایی بیشتری پیدا کند این امر به خودآگاهی فرد کمک زیادی میکند. بسیاری از آسیب هایی که افراد در زندگی میبینند و بسیاری از مشکلاتی که در ارتباطات خود با افراد پیدا میکنند، ناشی از عدم درک درست آن ها از روان خود آن هاست. در واقع زمانی که آگاهی انسانها نسبت به ناخودآگاهشان که آن ها کنترل می کند بیشتر می شود، می توانند کنترل زندگی خود را در دست بگیرند. اگر به خود شناسی علاقه مند هستید و می خواهید علت بسیاری از رفتارهای خود را بدانید این تست بهترین انتخاب خواهد بود. 

تاریخچه روانشناسی زنان با الگوهایی به نام آرک تایپهای زنان
نظریه ی کهن الگوهای اساطیری یا آرکتایپ‌ها (Archetype) اولین بار توسط کارل گوستاو یونگ روانپزشک و متفکر سوئیسی مطرح شد. یونگ را به همراه فروید از بنیان گذاران دانش نوین روانکاوی قلمداد می‌کنند. محققین درباره ی یونگ بیان کرده‌اند که "هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده است." یونگ پس از تحلیل ناخودآگاه فردی و ناخودآگاه جمعی به منظور مشخص کردن انواع تیپ‌های شخصیتی و الگوهای رفتاری، نظریه ی آرکتایپ‌ها را ارائه داد. وی معتقد بود که انسان‌ها بر طبق الگوهای از پیش تعیین شده که ریشه در ناخودآگاه فردی و جمعی دارند، رفتار می‌کنند.

تست کهن الگوی اسطوره ای زنان چه چیزی را در افراد می سنجد؟

یونگ پدر روانشناسی تحلیلی پس از ارائه تئوری آرکی تایپها سوالات زیادی را در ذهن بسیاری از روانشناسان به وجود آورد. از نظر یونگ برای کمک به افراد از نظر روانشناسی ابتدا لازم است ضمیر ناخود آگاه فرد مورد بررسی قرار داده شود. یکی از این موارد بررسی آرکتایپ ها می باشد. یونگ در آخرین مقالات خود به علم نجوم اشاراتی کرده بود و شباهت هایی را در الگوهای ضمیر ناخود آگاه و علم ستاره شناسی مطرح کرده بود. یکی از شاگردان یونگ به نام دکتر جین شینودا بولن روانپزشک و نویسنده آمریکایی این رابطه را در الگوهای خدایان یونانی پیدا کرد که هر کدام از آن ها ارتباط نزدیکی با علم نجوم نیز داشتند. او با تاثیر از یونگ کتاب های متعددی در زمینه ی روانشناسی کهن الگویی نوشت. معروفترین کتاب های جین شینودا بولن « خدابانوان درون زنان » و « خدایان درون مردان » است. او اعتقاد دارد که هر کهن الگوی مردانه و زنانه، در برگیرنده الگوی رفتاری و تمایلات و نیازهایی خاص خود است. با شناخت کهن الگوهای فعال در هر تیپ شخصیتی، توانایی پیش بینی نیازها و استعدادها، نقاط ضعف و قوت را خواهیم دانست و به طبع این شناخت، توانایی مدیریت خود در مسیر موفقیت امکان پذیر می‌گردد.
تیپ های شخصیتی زنان در آزمون کهن الگوی اسطوره ای زنان کدامند؟

در این نظریه کهن الگوی اسطوره ای زنان هفت الگوی رفتاری برای زنان، به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

قابل ذکر است معمولا تیپ شخصیتی هر فرد، ترکیبی از دو یا چند کهن الگو ( آرکتایپ )، می باشد که البته هیچ کهن الگو بر دیگری برتری ندارد و از دیدگاه کسب و کار هر کدام مناسب موقعیت خاصی هستند.

 کاربرد تست کهن الگوی اسطوره ای زنان چیست؟

تست کهن الگوها دارای کاربرد های زیادی در حوزه های مختلف است. با توجه به اینکه کهن الگو ها با شناخت قسمت ناخودآگاه فرد در تماس است، میتواند در حوزه های مختلفی کاربرد داشته باشد. 

1. کاربرد کهن الگوهای اسطوره ای زنان در خودشناسی و توسعه فردی

تست کهن الگوی اسطوره ای زنان با توجه به اینکه فرد را در ابعاد مختلفی مورد سنجش قرار می دهد و تفسیر آن بسیار جامع و گویا است. می تواند به فرد کمک کند تا خود را بهتر بشناسد و بتواند با این شناخت به توسعه فردی خود کمک کند. 

2. کاربرد کهن الگوهای اسطوره ای زنان در مارکتینگ و برندینگ

بسیاری از کسب و کارها برای اینکه بتوانند روی مشتریان خود تاثیر گذار باشند، از شخصیت های کهن الگوها برای پرسونالیتی برند خود استفاده می کنند، زیرا هر یک از این کهن الگو ها مورد خاصی را در ذهن افراد مورد هدف قرار میدهند و اگر برندی بتواند این الگو را خوب اجرا کند، میتواند روی مخاطبان خود تاثیر عمیقی بگذارد. 

3. کاربرد در هوش مصنوعی

یکی از جدیدترین حوزه های فناوری استفاده از روانشناسی در هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی باید بتواند رفتارهای انسان را پیش بینی و درک کند و قابل برنامه ریزی و ارائه باشد. یکی از این راه ها تقلید از چگونگی تصمیم گیری در انسانها است. امروزه از کهن الگو ها به عنوان مدلی برای هوش مصنوعی استفاده می شود. 

 تست و تایپ بر این عقیده است که با شناخت عمیق کهن الگوها و ترکیب تفاسیر آن با سایر ابزارهای استاندارد روانشناسی در حوزه کسب و کار، می توان تصویری چند بعدی از تیپ های شخصیتی استنباط نمود. از نظر تست و تایپ این تفاسیر چند وجهی، لازمه و اولین قدم جهت رسیدن به تعامل سازنده در محیط کار، مذاکرات نتیجه بخش، رشد کسب و کار، برندها و پرسنال برندینگ می باشد.

نکاتی در رابطه با تحلیل آزمون کهن الگوی اسطوره ای زنان

فرد با شرکت در این تست امتیازاتی از هر یک از کهن الگو ها دریافت خواهد کرد. میزان این انرژی ها اگر در فرد بالای عدد 26 باشد یعنی این انرژی در فرد غالب است. میزان پایین تر این انرژی، کم بودن شدت رفتار آن کهن الگو را در فرد نشان می دهد. این تست قادر است میزان سرکوب هر انرژی را نیز در فرد نشان دهد. که در این صورت فرد عددی بین صفر تا منهای 13 را دریافت خواهد کرد. برای پاسخگویی به سوالات موارد ذیل را مورد توجه قرار دهید. آزمون کهن الگوی اسطوره‌ای زنان موقعیت هایی مانند ازدواج، فرزندان، شغل و ... در صورتی که هنوز ازدواج نکرده اید یا فرزند ندارید و یا شاغل نشده اید و ...، گزینه ای را انتخاب کنید که برای خود پیش بینی می کنید. 

در سایر موارد فقط گزینه ای را انتخاب کنید که به ویژگیها و شخصیت حال حاضر شما مربوط می شود، نه ویژگیهایی که می خواهید داشته باشید و یا دیگران از شما توقع دارند.

آیا فقط زنان باید به سوالات کهن الگوی اسطوره ای زنان پاسخ دهند؟

از آن جا که انرژیهای زنانه به نام آنیما در وجود هر مردی نیز حضور دارند، تست و تایپ توصیه می کند مردان نیز به سوالات این بخش پاسخ دهند.


شروع آزمون