بررسی تیپ های مختلف اینیاگرام در محیط کار

1402/08/26 8:13 PM - 5 ماه قبل


یکی از مکان هایی که افراد ممکن است در آن با سایرین با مشکل روبرو شوند، محیط کار است. خوشبختانه با استفاده از اینیاگرام در محیط کار، می توانید به کارمندان خود کمک کنید که همکارانشان را بهتر درک کرده و از آن ها پشتیبانی کنند.

بین شخصیت شما و شخصیت تمام همکارانتان اختلاف های زیادی وجود دارد و پتانسیل ایجاد مشکل نیز زیاد است. چه رئیس یا کارمند باشید، اینیاگرام ابزار قدرتمندی است که می تواند کمک کند بهتر خود را بشناسید تا بتوانید با همکارانتان بهتر همکاری کنید و محیط کار سالم تری داشته باشید.

تیپ اینیاگرام من چیست؟

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، می توانید در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ اینیاگرام همکاران من چیست؟

متاسفانه نمی توانید با قطعیت تیپ سایرین را تشخیص دهید. فقط می توانید حدس هایی بزنید، چون تنها چیزی که می بینید ویژگی ها و اعمال همکارانتان است. اما چیزی که تیپ اینیاگرام هر فرد را مشخص می کند، انگیزه درونی او است که قادر به دیدن آن نیستید. بنابراین تا شخصا از همکارانتان تیپ شخصیتی آن ها را نپرسید، نمی توانید آن را بدانید.

کدام تیپ اینیاگرام بهترین رئیس است؟

برای روسا هیچ تیپی تحت عنوان «بهترین» وجود ندارد. هر تیپ اینیاگرام ویژگی های بی همتای خود و جا برای رشد دارد.

در این مقاله خواهیم گفت هر تیپ شخصیتی در محیط کار چه نقاط قوت و چالش هایی دارد، عوامل استرس زا برای هر تیپ چه چیزهایی هستند، هر تیپ در محیط کار باید چه اقداماتی انجام دهد و شما زمان همکاری با هر تیپ باید به چه چیزهایی دقت کنید. همراهمان بمانید.

تیپ یک اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ یک در محیط کار

تیپ یک اینیاگرام فردی مسئولیت پذیر، منظم، دارای خود انضباطی، اخلاق مدار، باثبات، سخت کوش و جزئیات گرا است. تمام ویژگی هایی که در محیط کار عالی هستند.

چالش های تیپ یک در محیط کار

افراد با تیپ یک اینیاگرام در محیط کار باید سعی کنند صبر بیشتری نسبت به سایرین نشان دهند و روی میل خود به کمال گرایی، به تعویق انداختن کارها (چون می خواهند همه چیز ابتدا کامل باشد)، انتقادپذیری و محول نکردن کارها به سایرین، چون احساس می کنند خودشان بهتر می توانند از عهده آن ها بر آیند، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ یک در محیط کار استرس می دهد؟

مواردی که ذکر می کنیم به هر تیپ یکی استرس می دهند اما ممکن است به ویژه باعث ایجاد مشکل در محیط کار شوند، چون کار اغلب با استرس همراه است! بعضی از عوامل استرس زا برای تیپ یک در محیط کار عبارت هستند از بی نظمی، ادامه ندادن کارها، صداقت نداشتن، انتظارهای نامشخص و نبود احترام و ادب.

به عنوان یک تیپ یک چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر تیپ یک اینیاگرام هستید، می توانید این اقدامات را انجام دهید. برای به تعویق نینداختن کارها، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید درست کنید و به هم تیمی های خود اعتماد داشته باشید. چون آن ها ممکن است شبیه به شما نباشند، اما اعتماد کنید که با وجود این کار خود را می توانند درست انجام دهند.

فراموش نکنید زمانی که کاری انجام می شود، سپاسگزاری کنید. تیپ یکی ها اغلب تنها در مورد کارهایی که باید انجام شود صحبت می کنند و از یاد می برند که تشکر می تواند به ایجاد تعادل کمک کند. با «به اندازه کافی خوب بودن» مشکل نداشته باشید.

زمان همکاری با یک تیپ یک چه اقداماتی باید انجام دهید؟

تمام ما چیزهای متفاوتی می خواهیم و برای چیزهای گوناگونی ارزش قائل می شویم و اینیاگرام به پوشاندن شکاف ها کمک می کند. اگر با یک تیپ یکی کار می کنید، اشتباهات خود را بپذیرید و آن ها را اصلاح کنید، وظایف خود را به موقع انجام دهید. شفافانه بگویید چه چیزی نیاز دارید یا چه چیزی را متوجه نمی شوید. اگر باید انتقاد کنید، این کار را به آرامی انجام دهید. چون تیپ یکی ها به اندازه کافی به خودشان سخت می گیرند.

تیپ دو اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ دو در محیط کار

تیپ دو اینیاگرام فردی حمایت گر، ملاحظه کننده، بادقت، اجتماع ساز، مهمان پذیر، همدل و یک عضو تیم است، تمام ویژگی هایی که در محیط کار ارزشمند هستند.

چالش های تیپ دو در محیط کار

افراد با تیپ 2 اینیاگرام در محیط کار باید روی مرزکشی های خود (روی مرزهای دیگران پا نگذارند و برای خود مرز نگه دارند) و احساس مورد تحسین قرار نگرفتن، کار کنند. بدون تردید اگر از این افراد تقدیر نمی شود، باید به این موضوع رسیدگی کرد اما تیپ دویی ها باید بررسی کنند آیا واقعا چنین اتفاقی رخ داده است یا فقط اینطور احساس می کنند. آن ها همچنین باید روی پذیرش انتقاد کار کنند و نیازهای خود را از یاد نبرند.

چه چیزهایی به تیپ دو در محیط کار استرس می دهد؟

بعضی از عوامل استرس زا برای تیپ دو در محیط کار، شامل جبران نکردن لطف آن ها، خودخواهی همکاران، میل نداشتن سایرین برای کمک، فشار کاری بیش از حد و یادآوری نقاط ضعفشان می شود.

به عنوان یک تیپ دو چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر فردی با تیپ 2 اینیاگرام هستید، می توانید تعیین مرزهای سالم را تمرین کنید، پس از آن همچنان مورد نیاز خواهید بود و به شما عشق خواهند ورزید، زمانی که نیاز دارید کمک بخواهید (همه قدرت شهود شما را ندارند، بنابراین تا خودتان نگویید، متوجه نمی شوند که نیاز به کمک دارید). حقیقت را بگویید، منظورمان این نیست که دروغ می گویید اما شاید حرف هایتان را طوری می گویید که ناراحت کننده نباشند یا از انتقاد کردن خودداری می کنید. حواستان به بیش از حد همدلی کردن باشد، مطمئن شوید که احساسات همکارانتان را جذب نمی کنید.

زمان همکاری با یک تیپ دو چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با یک تیپ دویی کار می کنید، قدردانی خود را نشان دهید (با جملات، یک کارت یا نوعی مراسم قدردانی در محیط کار). از تیم حمایت کنید، افراد با تیپ دو اعضای تیم هستند و می خواهند در خدمت کل تیم باشند. اگر باید چیزی را با این تیپ ها مطرح کنید، انتقاد را با تحسین همراه کنید. مانند همکار تیپ دو خود، بخشنده باشید.

تیپ سه اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ سه در محیط کار

تیپ سه اینیاگرام فردی پرانرژی کارآمد، باانگیزه، منظم، بهره ور، سخت کوش و الهام بخش است، تمام ویژگی هایی که در محیط کار دارایی عالی به شمار می روند.

چالش های تیپ یک در محیط کار

افراد با تیپ سه باید روی میل خود برای بیش از حد کار کردن، صبر نداشتن، رقابت جویی، خشنود کردن سایرین و انجام سریع کارها برای صرفه جویی در وقت و هزینه، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ یک در محیط کار استرس می دهد؟

عوامل استرس آفرین برای تیپ 3 در محیط کار عبارت هستند از مورد تحسین قرار نگرفتن، نادیده گرفته شدن، یادآوری کردن شکست هایشان (به ویژه در بین جمع)، همکاران آهسته، جلساتی که به شکل خسته کننده ای طولانی شوند و ناکارآمدی.

به عنوان یک تیپ سه چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر تیپ سه هستید می توانید برای بهبود رفتار خود در محیط کار به سایرین گوش دهید. منظورمان این نیست که به حرف سایرین گوش نمی دهید، بلکه احتمالا سریع تر از آن چه تیپ های دیگر بخواهند، می خواهید کارها زود پیش بروند. در محیط کار حد و مرزهای سالمی تعیین کنید تا دچار فرسودگی شغلی نشوید، از سرعت خود بکاهید تا تصویر کلی از ماجرا داشته باشید و تمرکز خود را روی حقیقت کار بگذارید تا نمایش آن.

زمان همکاری با یک تیپ سه چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با فردی با تیپ سه اینیاگرام همکاری می کنید، کار خود را با شایستگی و کارآمدی پیش ببرید. اگر در حال کار کردن هستند، مزاحم این افراد نشوید (مگر این که بتوانید کمک کنید. زمانی که آن ها مشغول به کار شوند، می خواهند آن را هرچه زودتر انجام دهند).  

وقت تلف نکنید و آن ها و موفقیت هایشان را مورد تحسین قرار دهید. شناخت و تحسین موفقیت ساده تر است، بنابراین افراد با تیپ سه موفق طلب هستند، اما فراموش نکنید که به آن ها بگویید برایشان بابت خود واقعی شان ارزش قائل می شوید، نه فقط بابت کاری که انجام می دهند.

این تیپ را با مقاله 21 نشانه که تیپ 3 اینیاگرام هستید: شخصیت موفقیت طلب، بهتر بشناسید.

تیپ چهار اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ چهار در محیط کار

تیپ چهار اینیاگرام فردی اصیل، الهام بخش، رابطه ساز، خلاق، آگاه به احساسات، ابرازکننده و شنونده ای خوب است. تمام ویژگی های که در محیط کار مورد تحسین قرار می گیرند.

چالش های تیپ چهار در محیط کار

افراد با تیپ چهار می توانند روی مدیریت زمان خود (کارها را زمانی که باید، انجام دهند نه زمانی که خودشان حس می کنند)، ایجاد تعادل بین منطق و احساس، به دوش کشیدن بارهای احساسی، بیش از حد متعهد بودن و خودداری از وظایف خسته کننده، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ چهار در محیط کار استرس می دهد؟

عوامل استرس زا برای تیپ 4 اینیاگرام در محیط کار عبارت هستند از صادق نبودن، طرد شدن، نبود ارتباط یا ارتباط های سطحی، وظایف خسته کننده و تکراری و سوءتفاهم.

به عنوان یک تیپ چهار چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر تیپ چهار هستید، می توانید در محیط کار خود چنین تغییراتی ایجاد کنید. بین منطق و احساسات خود تعادل برقرار کنید، احساسات مهم هستند اما به یاد داشته باشید که بدانید واقعیت چیست، پس از رفع مشکلات به حرکت به جلو ادامه دهید (در چرخه این احساسات و مشکلات گیر نکنید).

به جای آنکه دقت کنید چه چیزی گم است، به حال توجه کنید و برای زندگی خود ساختار داشته باشید. داشتن روتین و برنامه روزانه می تواند به انجام کارهای خسته کننده کمک کند تا آزادی بیشتری برای خلاقیت فردی تان داشته باشید.

زمان همکاری با یک تیپ چهار چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر یک همکار با تیپ چهار اینیاگرام دارید، صادق باشید و رفتار سطحی نداشته باشید (اگر حالتان خوب نیست، آن را به زبان آورید). به او اجازه دهید که تمام احساسات خود را بیان کند، نگویید که فردی بیش از حد حساس است. برای درک همکارتان وقت بگذارید و اگر امکان آن وجود دارد، به او آزادی دهید تا خلاقانه عمل کند.

این تیپ ها را با مطالعه مقاله 18 نشانه که ممکن است شما تیپ 4 اینیاگرام باشید، بهتر خواهید شناخت.

تیپ پنج اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ پنج در محیط کار

تیپ پنج اینیاگرام فردی تحلیل گر، خودکارآمد، دانشجو، بی طرف، نظاره گر، آینده نگر است و مرزهای خوبی برای خود تعیین می کند. تمام این ویژگی ها در محیط کار، قدر دانسته می شوند.

چالش های تیپ پنج در محیط کار

این افراد باید روی مدیریت انرژی، بیان و نشان دادن احساسات خود، میل به بیش از حد آماده بودن که به همین علت کارها را به عقب می اندازند، ارزش قائل نشدن برای دیگر انواع هوش (عاطفی یا غریزی) و برقراری ارتباط با تیم، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ پنج در محیط کار استرس می دهد؟

عوامل استرس آفرین برای تیپ پنجی ها در محیط کار ممکن است شامل گفتگوهای با بار عاطفی، سروصدای بیش از حد، وقفه افتادن ها، مورد احترام واقع نشدن و نبود راهنما و قطعیت باشد.

به عنوان یک تیپ پنج چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر یک تیپ پنجی هستید، این اقدامات در محیط کار به کمکتان می آیند. بعد از فاصله گرفتن از افراد، احساسات خود را بیان کنید (سایرین دوست دارند بدانند درباره چیزهای مختلف چه احساسی دارید)، نیازها یا حتی تمایلات خود را ابراز کنید تا همکارانتان بدانند انتظار چه چیزی را داشته باشند.

برای غریزه و احساسات ارزش قائل شوید، اندیشیدن تنها چیزی نیست که اهمیت دارد یا الزامی است و می توانید هم تیمی های خود کمک بگیرید تا به ایجاد تعادل کمک کنند. دست به عمل بزنید، به جای آن که دائما در حال کسب آمادگی باشید. چون احتمالا به اندازه کافی می دانید.

زمان همکاری با یک تیپ پنج چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با یک فرد با تیپ 5 اینیاگرام همکاری می کنید، به یاد داشته باشید که این افراد انرژی محدودی دارند، بنابراین سعی نکنید فورا از آن ها چیزی بخواهید که برای آن انرژی در نظر نگرفته اند. برای خودکارآمدی تلاش کنید و در حوزه خود یک متخصص باشید. به آن ها چیزهای مختلف را از دیدگاه منطقی توضیح دهید و وقفه انداختن بین کارها را محدود کنید.

تیپ 6 اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ 6 در محیط کار

تیپ 6 اینیاگرام، فردی آماده، تحلیل گر، مشکل یاب، به صورت غریزی آگاه از خطرات و تهدیدها، وفادار، حمایت کننده هم تیمی های خود و قابل اعتماد است. ویژگی هایی که در محیط کار ارزشمند هستند.

چالش های تیپ 6 در محیط کار

این افراد باید روی مقدار اضطرابشان، شک به قابلیت های خود، به تعویق انداختن کارها، فلج تحلیلی و تمرکز بیش از حد روی اتفاق هایی که ممکن است رخ دهند، کار کنند. تحلیل خطرات ویژگی خوبی است اما نباید فراموش کنید که اوضاع می تواند خوب نیز پیش برود.

چه چیزهایی به تیپ 6 در محیط کار استرس می دهد؟

بعضی از عوامل استرس زا برای افراد با تیپ 6 اینیاگرام در محیط کار عبارت هستند از سوءاستفاده از قدرت، نبود امنیت، بیش از حد شلوغ بودن، تغییرات ناگهانی و اجبار به تصمیم گیری سریع.

به عنوان یک تیپ 6 چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر فردی با تیپ 6 هستید، می توانید با چنین تغییراتی رشد کنید. به تصمیم های خود اعتماد کنید، بین ترس هایتان با واقعیت تعادل ایجاد کنید، به همکارانتان اعتماد داشته باشید، حتی اگر هنوز در دایره اعتمادتان قرار نگرفته اند، زمانی که عیب های ایده های هم تیمی های خود را می گیرید، نیت خود را شفافانه بیان کنید.

زمان همکاری با یک تیپ 6 چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با چنین تیپی همکاری می کنید، به آن ها برای حل مشکلات زمان دهید، به ترس هایشان احترام بگذارید و بابت آن، تحقیرشان نکنید. قابل اعتماد و اطمینان باشید. به خاطر داشته باشید که سوال های آن ها (و نقش وکیل مدافع شیطان را بازی کردن) در رابطه با پروژه است نه تصمیم های شما.

نگاهی نیز به مقاله رفتار خود تخریبی هر تیپ اینیاگرام چطور است؟ - قسمت دوم (تیپ های 6 تا 9)، بیاندازید.

تیپ هفت اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ هفت در محیط کار

تیپ هفت اینیاگرام فردی روشن فکر، مبتکر، خوش گذران، خلاق و خوشبین است که سریع فکر کرده و محیط مثبتی را خلق می کند. تمام ویژگی هایی که در هر محیط کاری پسندیده هستند.

چالش های تیپ هفت در محیط کار

به عنوان یک تیپ هفتی در محیط کار باید روی میل خود به تجدیدنظر درباره مشکلات، فاصله گرفتن از موقعیت های ناراحت کننده و تمرکز روی آینده به جای توجه به حال، کار کنید. تیپ هفتی ها همچنین می توانند به جزئیات توجه کنند و تمرکز خود را روی پروژه های طولانی تر و اتمام آن ها بگذارند.

چه چیزهایی به تیپ هفت در محیط کار استرس می دهد؟

عوامل زیر می توانند برای تیپ هفتی ها در محیط کار استرس زا باشند. جدی گرفته نشوند، برنامه های روزانه خسته کننده، منفی گرایی، همکاران غمگین و محدودیت ها.

به عنوان یک تیپ هفت چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر فردی با تیپ 7 اینیاگرام هستید، می توانید روی رشد خود با تغییرات زیر کار کنید. متوجه شوید چه زمان در حال تغییر دیدگاه خود هستید، پروژه ها را تا پایان تمام کنید، خود انضباطی بیشتری داشته باشید و زمانی که لازم است، سرعت خود را تنظیم کنید (تمام همکارانتان نمی توانند پا به پای شما پیش بروند).

زمان همکاری با یک تیپ هفت چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با چنین تیپ شخصیتی کار می کنید، انعطاف پذیر باشید. به آن ها زمانی که می توانید، آزادی دهید. منفی نگری و انتقاد را محدود کنید و اشتیاق خود ر انشان دهید، حتی اگر شک دارید که تصمیم خود را در عرض 2 ساعت عوض خواهند کرد.

تیپ هشت اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ هشت در محیط کار

تیپ هشت اینیاگرام فردی قاطع، مطمئن به خود، یک رهبر قدرتمند، رک، شجاع، محافظ تیم خود و جنگجو است. تمام ویژگی هایی که در هر محیط کاری مورد پسند واقع می شوند.

چالش های تیپ هشت در محیط کار

تیپ هشتی ها در محیط کار می توانند روی بیش از حد کنترل نکردن شرایط، ملایم کردن لحن صدای خود یا استفاده از جملات مهربانانه (همه مانند شما حقیقت عریان را دوست ندارند)، برخورد با جزئیات کوچکتر، وقت گذاشتن برای اندیشیدن، پیش از سریعا دست به عمل زدن و صبر بیشتر نشان دادن نسبت به همکاران خود، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ هشت در محیط کار استرس می دهد؟

اگر چنین تیپ شخصیتی دارید، عواملی مانند صداقت نداشتن، اجبار به آسیب پذیر بودن، کند بودن، نبود استقلال و آسیب ناخواسته به همکارانتان، به شما در محیط کار استرس می دهد.

به عنوان یک تیپ هشت چه اقداماتی باید انجام دهید؟

با تغییراتی که توضیح می دهیم، می توانید در محیط کار رشد کنید. پیش از عمل به حرف سایرین گوش کنید، تن صدای خود را پایین آورید، سرعت خود را زمانی که لازم است تنظیم کنید، متوجه شوید چه زمان بیشتر از آنچه که نیاز باشد، در حال جنگیدن برای عدالت یا در دست گرفتن کنترل هستید.

زمان همکاری با یک تیپ هشت چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با چنین تیپ های شخصیتی همکاری می کنید، توانمند باشید، به آن ها شرایط و اتفاق ها را اطلاع دهید، رک باشید، حقیقت محض را بگویید و اگر مخالف هستید، کوتاه نیایید.

برای شناخت بهتر این تیپ، مقاله سازگاری تیپ 8 اینیاگرام با سایر تیپ های آن را مطالعه کنید.

تیپ 9 اینیاگرام در محیط کار

نقاط قوت تیپ 9 در محیط کار

تیپ 9 اینیاگرام، فردی همکاری کننده، حمایت گر از تیم، استقبال کننده از تغییرات و ایده های جدید، سیاست مدار و منطقی است که تمام افراد را می پذیرد و مورد قضاوت قرار نمی دهد. تمام این ویژگی ها مانند یک دارایی بزرگ در محیط کار هستند.

چالش های تیپ 9 در محیط کار

افراد با تیپ 9 اینیاگرام می توانند برای رشد خود در محیط کار روی بیان واضح نظراتشان (اگر چنین کاری را انجام ندهید، سایرین حتی نظر شما را نخواهند پرسید، علاوه بر این آن ها می خواهند نظر شما را بدانند)، اولویت بندی، تصمیم گیری، توجه به نیازها و خواسته های خود و مخالفت زمانی که نیاز است، کار کنند.

چه چیزهایی به تیپ 9 در محیط کار استرس می دهد؟

عوامل استرس زا برای افراد با این تیپ عبارت هستند از اختلاف، انتظارهای نامشخص، تحت فشار قرار گرفتن برای تصمیم گیری، نادیده گرفته شدن یا مورد مشورت واقع نشدن، عقب ماندن از وظایف.

به عنوان یک تیپ 9 چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر فردی با تیپ 9 اینیاگرام هستید، می توانید با تغییرات زیر در محیط کار رشد کنید. نظر و عقیده خود را بیان کنید و زمانی که می خواهید نه بگویید، پاسختان منفی باشد. یاد بگیرید چطور اولویت بندی کنید، همیشه بهترین گزینه این نیست که کار دم دست خود را انجام دهید. در این باور تجدیدنظر کنید که «همه چیز درست خواهد شد»، چون مشکلات بدون عمل کردن رفع نمی شوند.

زمان همکاری با یک تیپ 9 چه اقداماتی باید انجام دهید؟

اگر با یک تیپ 9 اینیاگرام کار می کنید، از تلاش های او قدردانی کنید، برای نظرات او ارزش قائل شوید (همانطور که او نظر سایرین را ارزشمند می داند). همچنین سعی نکنید او را تحت فشار قرار دهید و نظرش را سوال کنید، به جای آنکه منتظر آن باشید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.