راهکارهای تست دیسک برای پیدا کردن شغل مناسب

1397/08/10 1:19 PM - 5 سال قبل


در این مقاله می خواهیم راهکارهای روانشناسی برای پیدا کردن شغل مناسب را بررسی کنیم. برای این منظور می خواهیم با کمک ابزار رفتارشناسی دیسک چگونگی پیدا کردن شغل مناسب روحیات فردی را تشریح کنیم. رفتارشناسی با استفاده از ابزار دیسک بسیار آسان است و فراگیری آن به افراد کمک میکند تا خود را بهتر بشناسند و راحت تر و زودتر بتوانند به موفقیت برسند. استخدام در یک شرکت مناسب که مسیر شغلی خوبی برای فرد طراحی شده است می تواند یک موفقیت شغلی باشد. اما ابتدا افراد باید بدانند که چه چیزی برای آن ها مناسب است.

ابزار رفتارشناسی دیسک و پیدا کردن شغل مناسب

امروزه از ابزارهای متنوعی در حوزه روانشناسی برای کمک به کسب و کارها استفاده می شود. با آن‎ که به سادگی می توان متوجه شد چرا تست دیسک برای کارفرمایان در بهبود جنبه های پویای محیط کار، جنبه های اخلاقی و بهره وری مفید است و حتی می تواند در فرآیند استخدام کارمندان جدید از آن استفاده شود، بسیاری از افراد از استفاده از آن برای پیدا کردن و گرفتن کار توسط کارجوها بی اطلاع اند. شما در این مقاله متوجه خواهید شد که چطور فردی که جویای کار است می تواند از انجام آزمون دیسک و اطلاعاتی که کسب میکند برای موفقیت در مسیر شغلی او حیاتی باشد.

گام اول برای موفقیت در مصاحبه شغلی آگاهی است

به عنوان شروع، یک فرد جویای کار که تست دیسک را انجام می دهد آگاهی زیادی در مورد رفتار خود به دست می آورد. او از نقاط قوت، ضعف و اولویت های خود اطلاعاتی به دست می آورد که ممکن بود هرگز نسبت به آن ها آگاهی نداشته است.

تا حالا فکر کرده اید که یک شغل یا موقعیت شغلی که برای شما روی کاغذ عالی به نظر می رسد یا براساس ارقام و اعداد به نظر برای شما مناسب است، در نهایت در شرایط واقعی نا امیدی شما را در پی داشته است؟ علت آن می تواند نفس کاری که نسبت به آن مشغول شده اید، نوع محیطی که در آن بوده اید، ارتباطاتی که با روسا و همکاران خود داشته اید و مقدار کنترل و آزادی کمی که به شما داده شده بود و موارد متعدد دیگر باشد. اطلاعات روانشناسی که در گزارش تست دیسک قرار داده شده به شما کمک خواهد کرد تا خود را بهتر بشناسید و علاوه بر حقوق به مسیر شغلی که شرکت برای شما ترسیم می کند بیشتر آگاهی یابید. 

اینجاست که قدرت آزمون دیسک مشخص می شود. ابزار دیسک شخصیت شما را بررسی و براساس ویژگی های رفتاری ، اولویت ها، گرایش های شما و دیگر موارد را می سنجد.

لینک آزمون دیسک

تیپ های رفتاری تست دیسک و مسیر شغلی

به عنوان مثال، فردی با تیپ رفتاری D در دسته تسلط گرا قرار می گیرد، ترکیبی از ویژگی های رفتاری فعال و وظیفه گرا را دارد. اگر شما چنین تیپ شخصیتی دارید، احتمالا نمی خواهید از تمامی جوانب تحت کنترل قرار گیرید، بلکه به دنبال راه گریزی هستید و می خواهید کنترل اوضاع را به دست آورید و از طرفی نتایج ملموسی کسب، در وظایف چالش برانگیز شرکت می کنید و به همین ترتیب موارد دیگر. با آگاهی از چیزی که واقعا در شما ایجاد انگیزه می کند، چطور کار کردن را ترجیح می دهید و دوست دارید چه کاری بکنید، شما می توانید شغل هایی را پیدا کنید که با نکات قوت شما بیشتر هماهنگی دارند.

علاوه بر این، افراد جویای کار حتی می توانند نتیجه آزمون دیسک خود را با رزومه شغلی شان همراه کنند. آن ها قادر خواهند بود فورا به کارفرمایان بالقوه خود لیستی از قابلیت ها و نکات قوت خود را نشان دهند و این که چطور در یک محیط یا مجموعه کاری به خصوص موفق خواهند شد.

چنین چیزی باعث می شود فرد مسئول استخدام اطلاعات به مراتب زیادی در خصوص کاندیدا به دست آورد و هم چنین به متمایز سازی آن کاندیدا از سایرین کمک خواهد کرد. علاوه بر تمامی این موارد، قرار دادن گزارش آزمون دیسک به همراه رزومه شغلی نشان دهنده میل و ابتکار بیشتر است که در هر شرکتی یک امتیاز مثبت به شمار می رود. در کمترین حالت، نتایج تست می توانند منابع با ارزشی از نقاط قوت شما در اختیار کارفرمایان قرار دهند تا آن ها متوجه شوند شما چه مزیتی برای شرکت آن ها به همراه خواهید آورد.

بنابراین با آن که اکثر افراد از تست دیسک در محیط کار استفاده می کنند، اگر به دنبال کار هستید، وقت آن فرا رسیده است شما نیز استفاده از آن را مد نظر قرار دهید. شما به اطلاعات بیشتری در مورد خود پی خواهید برد و ابزار فوق العاده ای در اختیار خواهید داشت که به جستجوی شغل مناسب برای شما کمک خواهد کرد و شما را از دیگر کاندیداها متمایز می کند.


دیسک شخصیت شناسی مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی مدیریت مسیر شغلی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.