راه های ایجاد برند کارفرما

1397/07/11 11:09 AM - 5 سال قبل


 برنامه برند کارفرمای شما چیست؟ کارفرمایانی که می‌خواهند اقداماتی اساسی را در جذب و استخدام افراد نخبه داشته باشند باید برنامه منسجمی برای برند کارفرمای خود داشته باشند.

اگر می‌خواهید برنامه منسجمی در خصوص برند کارفرما داشته باشید موارد ذیل را را مورد توجه قرار دهید. این عوامل کمک خواهند کرد نه تنها برنامه شما هدف پیدا کند بلکه روش اجرا را نیز برای شما مشخص تر خواهد کرد. 

  • مرحله اول ایجاد برند کارفرما مشخص کردن جایگاه‌های شغلی

اغلب جویندگان کار روی نکات خاصی دقیق می‌شوند. آن‌ها علاقمندند تمامی اطلاعات را بدست آورند. از نظر آن ها هیچ یک از جزئیات بی فایده نیست. به عنوان یک کارفرما، با هدف برتری برند کارفرمای خود، اطمینان یابید که تمامی جایگاه‌های خالی شغلی که معرفی کرده‌اید به طور کامل شرح داده شده‌اند. عواملی که باعث به وجود آمدن شور و اشتیاق در کار می‌شود را مطرح کنید. مزیت‌ها و فرصت‌های رشد آن جایگاه شغلی را ذکر نمایید. لوگو و شرح مختصری از خود، آنچه که سازمانتان انجام می‌دهد و جایگاه آن را تشریح کنید. همچنین علاوه بر شفاف‌سازی فرهنگ شرکت، سلامت و رفاه کارمندان، برنامه‌های حفظ و استانداردهای شغلی؛ نشان دهید که برای کارکنان خود اهمیت قائل‌اید. با شرح دادن مواردی که در موضوع مورد نظرتان حائز اهمیت است سازمان خود را متفاوت جلوه دهید؛ همچنین به مواردی اشاره کنید که نشان دهد محل خوبی برای کار دارید.

لیست تست های شخصیت شناسی برای جذب و استخدام نیروی کارآمد

عواملی که در جذب بهترین کاندیداهای شغلی به شما کمک خواهد کرد:

  • تاثیر ایجاد برنامه‌های رفاهی در برند کارفرما

برنامه‌های رفاهی و سلامت مانند عضویت در باشگاه، مشاوره غذایی، برنامه‌های ترک دخانیات و سایر برنامه‌ها فراتر از بیمه سلامت جهت سلامت و رفاه کارکنان می‌شود. بر اساس نظرسنجی سلامت و سبک زندگی در خاورمیانه که توسط سایت Bayt.com در ماه مارس 2016 برگزار شد، 96% از پاسخ‌دهندگان بر این باور بودند که ارتقاء سطح سلامت و رفاه کارکنان بر عهده کارفرما است.

  • تاثیر ایجاد برنامه‌های انعطاف پذیر (قابل تغییر) در برند کارفرما

کارکنان می‌توانند برای مسئولیت‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشند و زمان کاری خود را مدیریت کنند. مواردی از جمله ارتباط تلفنی و کار در خانه می‌توانند تاثیر بسزایی  در مطلوب کردن شرایط کاری و ایجاد برند کارفرمای مناسب داشته باشد.

  • تاثیر ایجاد سرگرمی در برند کارفرما

کمک به کارکنان با استفاده از برگزاری جشن‌ها در روزهای تعطیل، انجام ورزش و فعالیت‌های تشکیل تیم  می‌تواند در تعدیل استرس موثر ‌باشد. یک اتاق استراحت مناسب می‌تواند سبب کاهش فشار در محل کار شود. ارائه محیط کاری مناسب به رشد استعدادهای برتر و ایجاد تفکر خلاقانه کمک می‌کند. یک محل کار مطلوب می‌تواند در رشد علاقه و میل فرد به کار تاثیرگذار باشد.

  • تاثیر پاداش بر اساس عملکرد در برند کارفرما

مطمئن شوید که امتیازهای آتی در فرایند استخدامی با موفقیت سازمان هماهنگی دارند. یکی از بهترین راه ها در حفظ کیفیت عملکرد استعدادهای برتر، دادن پاداش بر حسب عملکرد می‌باشد. اگر کارکنان بر ارزش سازمان افزودند، به موجب قدردانی به آن ها پاداش بدهید.

  • تاثیر اهمیت تعادل زندگی و کار در برند کارفرما

سازمان‌هایی که قصد دارند جزء موفق‌ترین‌ها باشند آن‌هایی هستند که اهمیت تعادل سبک زندگی را درک می‌کنند. امکان کار در خانه، ارائه مرخصی‌های بیشتر  به کارکنان، برگزاری جشن‌ها می‌تواند به متعادل کردن سبک زندگی کمک کند و شرایط کاری مطلوب‌تری را به وجود آورد.

  • تاثیر ایجاد وب سایت برای شرکت در برند کارفرما

نسل کنونی یک نسل دیجیتال است و امروزه افراد با دقت به بررسی وبسایت سازمان می‌پردازند و پیشنهادهای شغلی را ارزیابی می‌کنند. اطمینان یابید که شما برنده‌اید؛ این امر تنها به استفاده از تصاویر گرافیکی درست، رنگ‌ها، پس زمینه‌ها و فرمت‌ها محدود نمی‌شود. باید دیدگاه‌ها، وظایف، ارزش‌ها و فرهنگ را به طور شفاف شرح دهید. از طریق گزینه‌های احتمالی نشان دهید که چرا می‌خواهید به سازمانتان ملحق شوند. عکس، فیلم و بیوگرافی کارمندان کنونی و مدیریت را در شرکت خود درج کنید و پروفایل آن‌ها را به روزرسانی کنید، حتی اگر تعداد جایگاه‌های خالی شغلی سازمانتان بیشتر است. 

در پرسشنامه بررسی برند کارفرما در خاورمیانه هنگام بازدید از وبسایت یا پروفایل سازمان، پاسخ دهندگان شاخصه‌هایی که علاقمند به وجود آن‌ها هستند را شرح می‌دهند. این شاخصه‌ها شامل مواردی از قبیل دلایل ملحق شدن، تجربیات کارمندان (8.4%)، پاداش‌های شرکت (4.2%) و نامه از مدیر عامل (4%) هستند. سایت Bayt.com برای سازمان‌هایی که سعی در خلق برند کارفرما، به عنوان برند منتخب کارمندان دارند به راه‌حل‌هایی رسیده است. پروفایل‌ سازمان‌ها، راهی ساده برای آگاهی از اهمیت برند کارفرما در عصر دیجیتال می‌باشند تا بتوانند میان سازمان‌های دیگر موفق باشند. سازمان‌های بزرگ و کوچک می‌توانند پروفایل سازمانی خود را شخصی نموده و آن را برای بروزرسانی اطلاعات خود به کار گیرند و همچنین تبلیغات با طراحی پست‌ ارائه دهند و فرهنگ و معیارهای خود را با بیش از 25 میلیون جوینده کار به اشتراک بگذارند.

  • تاثیر انجام مصاحبه‌های حرفه‌ای در برند کارفرما

مصاحبه‌های شغلی با ارائه مثال یا تصویری کامل از سازمانتان ساختار مناسب شما را نشان می‌دهد. وقت‌شناس، متخصص، صمیمی باشید و مهم‌تر از همه مصاحبه شونده را راحت بگذارید. به یاد داشته باشید تنها یک قرارداد کاری منعقد نمی‌کنید، می‌خواهید رابطه‌ای را پیش از استخدام کارمند شکل دهید. به اینکه آیا گزینه استخدام می‌شود یا خیر توجه نکنید، رابطه‌های استخدامی خوب، می‌توانند به ایجاد یک برند کارفرمای مطلوب‌ و منسجم کمک کنند. داشتن رویکردی سیستماتیک برای جذب کاندیدا و برقراری ارتباط مؤثر با او، امری حیاتی برای موفقیت برند کارفرما است. در نظرسنجی سایت Bayt.com که در تاریخ فوریه 2014 با عنوان این پرسش: "چه چیزی سازمان شما را به عنوان محل کار جذاب معرفی می‌کند؟" انجام شد، شش تن از 10 کارشناسان باور داشتند که قطع ارتباط با سازمان پس از درخواست استخدام می‌تواند زیان‌آورترین اتفاق برای برند کارفرما باشد. برای کسب و کارها حائز اهمیت است که بتوانند بر روی راه حلی متمرکز شوند که به آن‌ها در مدیریت کارکنان کمک کند. 

  • کارکنان سفیران برند کارفرمای شما

هیچ امری بهتر از تمایل کارکنان نمی‌تواند سبب ارتقاء برند کارفرما و رشد سازمان شود. کارکنانی که از سازمان خود راضی باشند اغلب میل به شرح داوطلبانه داستان‌های موفقیت سازمان خود، فرهنگ منحصر به فرد و ارزش‌های سازمان خود را دارند. برای مثال Bayt.com جایزه سفیر سال را به کارمندانی که فعالانه سبب رشد برند کارفرمایش می‌شوند ارائه می‌دهد. همچنین کارکنان از مدیرعامل Bayt.com پاداش‌های ویژه و تقدیرنامه دریافت می‌کنند. کارکنان خود را شاد کنید، به آن‌ها پاداش بدهید، در صورت نیاز از آن ها حمایت کنید و درها را برای ارتباط باز بگذارید. کارکنان می توانند بازخوردهای مثبت و منفی خود را به شما نشان دهند. 

شفاف‌سازی، یکپارچه‌سازی، حمایت و قدرشناسی از جمله مواردی هستند که اهمیت دارند. سرانجام، آخرین اصل در جذب و حفظ استعدادهای برتر، نوآوری در بازاریابی استخدام است. برای مثال شغل‌های مجازی می‌توانند راهی مناسب برای کارمندان احتمالی مورد نظر شما در محیط کاری باشند که نتایج مطلوبی را نیز به همراه دارد. سایت Bayt.com میزبان مجموعه‌هایی از این موارد است. این امر ارائه دهنده فرصت خوبی برای کارشناسان جهان که خواهان کار در خاورمیانه‌اند می‌باشد تا مستقیماً با کارفرمایان در تماس باشند. پایگاه آنلاین امری ایده آل برای کارفرمایانی است که به دنبال جذب استعدادها هستند و هزینه این عمل بسیار کمتر از روش‌های سنتی است؛ همچنین آسایش و راحتی دفاتر سازمان را در پی دارد.


برند کارفرما مدیریت استعداد منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.