استفاده از تست دیسک در مصاحبه های شغلی

1397/07/24 12:09 PM - 5 سال قبل


امروزه استفاده از سوالات روانشناسی در مصاحبه‌های شغلی بسیار رایج شده است. تست دیسک یک آزمون روانشناسی است که به فرد آگاهی می‌دهد که چه پتانسیل‌هایی دارد و چطور می‌تواند آن‌ها را به نقاط قوت خود تبدیل کند. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بدانید به عنوان یک کارجو چطور می‌توانید از تست دیسک برای موفقیت بیشتر در مصاحبه‌های شغلی استفاده کنید. اگر شما به دنبال شغل مورد علاقه خود هستید و شرکت مناسبی را برای همکاری پیدا کردید و به مصاحبه شغلی دعوت شده‌اید می‌توانید با استفاده از دانش خود نسبت به تیپ‌های رفتاری تست دیسک در مصاحبه‌های شغلی بهتر عمل کنید و به استخدام شرکتی درآیید که رویای آن را همیشه داشته اید.

چطور تست دیسک را در مصاحبه‌های شغلی استفاده کنم؟

مصاحبه‌های شغلی می‌توانند فوق‌العاده استرس آفرین باشند. از همان لحظه‌ای که وارد اتاق مصاحبه می‌شوید باید بدانید چطور خود را نشان دهید. یک گفته قدیمی وجود دارد که برای اولین تاثیرگذاری فرصت مجددی در اختیار شما گذاشته نمی‌شود. قبل از ورود به مصاحبه نمودار شخصیتی تست دیسک خود را بررسی کنید. از نقاط قوت و ضعف خود مطلع شوید و از اطلاعات به دست آمده در موارد زیر استفاده کنید:

1) تاکید بر نقاط قوت خود با استفاده از گزارش کامل تست دیسک

اگر شما نتوانید نقاط قوت خود را بشناسید و آن‌ها را بیان کنید چطور انتظار دارید که مصاحبه‌کننده از شما آن‌ها را بفهمد؟ اگر بتوانید توانایی‌های خود را بشناسید و آن‌ها را برای مصاحبه‌گر توضیح دهید آن وقت کلید موفقیت در یک مصاحبه شغلی در دستان شما است. از  تست دیسک با گزارش کامل برای آشنایی با توانایی‌های رفتاری خود استفاده کنید. تست دیسک با گزارش کامل در سایت تست و تایپ قادر است بیست صفت رفتار شما را تشخیص دهد و نقاط قوت رفتاری شما را مشخص کند. 

این گزارش به طور کامل پتانسیل‌ها و توانایی‌های شما را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با مطالعه آن به نقاط قوت رفتاری خود پی ببرید که حتی ممکن است قبلاً از آن بی اطلاع بوده باشید. گزارش تست دیسک ابزاری در اختیار شما قرار می‌دهد که توسط آن بتوانید در مورد خودتان مثبت حرف بزنید و همچنین بتوانید با شناخت نقاط ضعف خود آن‌ها را از حالت تهدید در آورده و به فرصت تبدیل کنید. نمودار رفتاری تست دیسک به شکل واضحی نکات قوت و ضعف شما را ترسیم و شما را به سمت مسیری هدایت می‌کند که به بهترین شکل خود را ارائه دهید.

لینک تست دیسک با گزارش کامل

2) تاکید بر کار تیمی با استفاده از گزارش کامل تست دیسک

تست دیسک با گزارش کامل توانمندی‌های تیمی شما را نیز مشخص می‌کند. سعی کنید آن را مطالعه کنید و توانمندی‌ها و نکات قوت خود را به شکلی نشان دهید که فقط مهارت‌های فردی شما را نشان ندهد و مهارت‌های تیمی شما نیز مشخص شود. هیچ فردی یک جزیره تنها نیست. به عنوان یک کارمند شما بخشی از جزء بزرگتر، عضوی از یک گروه با اصول و پویایی‌های خاص خودش خواهید بود. به جایگاه بالقوه خود در این گروه فکر کنید و سپس اطلاعات به دست آمده از تست دیسک با گزارش کامل خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چطور نکات قوت شما در تایید نیازهای تیمی قرار می‌گیرد. 

چه مهارت‌ها و استعدادهایی می‌توانید به شرکت ارائه دهید که در حال حاضر از آن برخوردار نیستند؟ چه تاثیر مثبتی بر روی تیم کاری خواهید گذاشت؟ چطور حضور شما به شکل مثبتی باعث بهبود پویایی محیط کار خواهد شد؟ چطور شما می‌توانید دیگران را حمایت کنید و در آن‌ها انگیزه و الهام‌بخشی به وجود آورید؟ به مصاحبه‌کنندگان نشان دهید که مهارت‌های شما تکه گمشده یک پازل بزرگتر هستند و این شرکت به دنبال استخدام شما به کارایی و بهره‌وری بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

3) تشخیص دهید مصاحبه‌گر کدام مدل رفتاری در تست دیسک است

منعکس‌سازی رفتار یک استراتژی است که تیم‌های فروش از آن استفاده می‌کنند. زمانی که شما از این راهکار استفاده می‌کنید موقتاً رفتار خود را برای برآورده سازی مشتریانی که در حال صحبت با او هستید تغییر می‌دهید. در زمان مصاحبه این امر می‌تواند یک استراتژی مفید به شمار رود. زمانی که فرد مصاحبه‌کننده را ملاقات می‌کنید، از دانش تست دیسک خود برای ارزیابی رفتار او استفاده کنید. آیا فرد مصاحبه‌کننده فردی با تیپ شخصیتی D است و به نتایج گرایش داد؟ آیا یک فرد با تیپ شخصیتی I با رفتار دوستانه و برونگرا است؟ یک تیپ شخصیتی S باثبات، وفادار و مخالف تغییر است؟ یا یک تیپ شخصیتی C دقیق و فردی که به جزئیات توجه دارد؟ توانایی شناسایی این ویژگی‌های شخصیتی در دیگران به شما اجازه خواهد داد رفتار طبیعی خود را برای ارتباط بهتر با فرد مصاحبه‌کننده وفق دهید.

اگر فرد مصاحبه‌کننده شدت بالایی از ویژگی‌های تیپ D را نشان داد محوریت گفتگوی خود را اهداف‎، موفقیت‌هایتان و مزایای بلند مدتی قرار دهید که شرکت به دنبال استخدام شما به دست خواهد آورد. زیادی خودمانی نشوید و سخن‌های بی‌ربط نگویید. تیپ شخصیتی D به دنبال نتایج، راه‌حل‌های کاربردی و افرادی است که در انجام کارها قاطع و سریع هستند.

اگر فرد مصاحبه‌کننده ویژگی‌های زیادی از تیپ I را نشان داد آن‌ها واکنش خوبی نسبت به کاندیداهایی نشان می‌دهند که خلاق، اجتماعی‌پسند و خوش‌بین به نظر می‌آیند. حرف چنین افرادی را قطع نکنید. مطمئن باشید که به حرف آن‌ها گوش می‌دهید، رفتار دوستانه‌ای دارید و صحبت در مورد ایده‌های جدید را می‌پذیرید. تیپ افراد I به دنبال افراد مردم دوست، بذله گو و الهام بخش هستند.

اگر فرد مصاحبه‌کننده ویژگی‌های زیادی از تیپ S را نشان می‌دهد، خود را به عنوان فردی رقابتی، قابل احترام و مطمئن به نمایش گذارید. پاسخ‌های خود را به شکلی ارائه دهید که شما را قابل اطمینان، سازگار و به دنبال قرارگیری تحت فشار آرام نشان دهد. تیپ افراد S به دنبال افراد وفاداری هستند که در تیم عملکرد قوی از خود بر جا می‌گذارند.

اگر مصاحبه‌کننده ویژگی‌های زیادی از تیپ C را نشان داد آن‌ها به خوبی نسبت به توضیحات و داده‌ها واکنش نشان می‌دهند و به جزئیات توجه دارند. از سوال پرسیدن از چنین فردی هراس نداشته باشید. یک فرد تیپ شخصیتی C به دنبال افرادی است که جواب‌های مشخص و کاملی دهند و با ارائه حقایق (نه احساسات) از ایده‌های خود پشتیبانی کنند.

آیا هنوز تیپ شخصیتی خود را طبق تست دیسک نشناخته‌اید؟ با آن که ممکن است فکر کنید در حال حاضر نکات قوت شغلی خود را می‌دانید ولی یک تست دیسک می‌تواند به شما کمک کند شغلی که برای شما مناسب‌ترین انتخاب است را بهتر شناسایی کرده و مسیرهای به خصوصی را به شما توضیح می‌دهد که قرارگیری شخصیت بی‌همتای شما در آن‌ها می‌تواند باعث شود برای یک شغل کاندیدای ایده‌آلی به شمار روید. خودآگاهی به دست آمده از طریق تست دیسک سلاح مخفی شما در مصاحبه‌های شغلی و در حرفه کاری آینده شما است.


دیسک شخصیت شناسی توسعه فردی مصاحبه و استخدام منابع انسانی مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.