چطور از جلسات تیمی خود بیشترین بهره را ببرید؟

1397/07/28 2:58 PM - 5 سال قبل


جلسات تیمی خود را با استفاده از تست دیسک غنی تر برگزار کنید. 

اگر رهبر یک تیم کاری هستید، احتمال این وجود دارد به صورت منظم برای اطلاع‎‌رسانی به اعضای تیم، برقراری ارتباط و حفظ انگیزه جلسات تیمی برگزار می‎‌کنید. این جلسات راهی عالی برای ارائه اطلاعات لازم به اعضای تیم و همگام‌سازی سرعت عملکرد تیمی با تغییرات کسب و کار شما است. یقیناً در این جلسات متوجه شده‌اید که گاهی اوقات اعضای تیم به صحبت‌های شما گوش می‌دهند؛ در حالی که بعضی اوقات به نظر می‌رسد حین صحبت‌های شما در یک جای دیگر سیر می‌کنند. شما می‌توانید با برقراری ارتباط بین محتوای جلسه خود و شخصیت آن‌ها براساس نتیجه تست دیسک، بیشترین بهره را از جلسات تیمی خود ببرید تا اعضای تیم بیشتر با صحبت هایتان ارتباط برقرار کنند.

ایجاد موضوع بحث در جلسه به نحوی که برای شخصیت‌های تست دیسک جذاب است

شما از طریق نتیجه تست دیسک متوجه شده‌اید که هر فرد به شکل متفاوتی ارتباط برقرار می‌کند و به شیوه‌های مختلف اعم از شفاهی، تصویری، نوشتاری و به واسطه عمل کردن، یاد می‌گیرد. زمانی که شخصیت دیسک هر کدام از اعضای تیم خود را مشخص کرده‌اید می‌توانید از این اطلاعات برای کارآمدتر کردن جلسات استفاده کنید.

تیپ شخصیت تسلط گرا (D):

زمان برقراری با تیپ شخصیت تسلط‌گرا، آن‌ها اطلاعاتی را ترجیح می‌دهند که سر راست و بدون حاشیه‌اند. در جلسات تیمی شما می‌توانید برای حفظ توجه افراد D اطلاعات را به شکل خلاصه، واقعی، بدون حاشیه و محکم بیان کنید. آن‌ها احتمالا این اطلاعات را همان جا به ذهن خواهند سپرد یا خواهید دید که سعی در ثبت اطلاعات در ذهن برای ارجاع به آن‌ها در آینده خواهند داشت.

تیپ شخصیت تاثیرگذار (I):

زمان برقراری ارتباط با یک تیپ شخصیتی I در یک جلسه، شما می‌توانید از پرزنتیشین‌های خلاقانه و رنگی پاورپوینت یا ترسیم حقایق بر روی یک وایت بورد استفاده کنید. به نمایش گذاشتن شفاف بصری اطلاعات به آن‌ها کمک خواهد کرد اطلاعات جدید را سریعاً یاد بگیرند. اگر بتوانید یک جزوه نیز تهیه کنید روح خلاقانه آن‌ها را با اطلاعات درگیر می‌کنید و نتیجه بیشتری خواهید گرفت.

تیپ شخصیت وظیفه شناسی (C)

یک تیپ شخصیتی C برای فهم چیزی که از آن‌ها می‌خواهید به تمامی اطلاعات لازم نیاز دارد. خود را آماده کنید که به آن‌ها بگویید چرا، در چه زمان و کجا چه چیزی از آن‌ها انتظار دارید. آن‌ها زمانی که در ذهن خود فرآیند انجام کار را تصور کنند به شما "نحوه" انجام آن را می‌گویند. ایجاد یک برگه شرح وقایع یا رفرنس‌ها باعث می‌شود Cها احساس راحتی بیشتری کنند. زمانی را برای پاسخ‌دهی به سوالات در نظر بگیرید.

تیپ شخصیت باثبات (S) 

 زمان برقراری ارتباط با یک شخصیت S، مطمئن شوید از آن‌ها می‌پرسید برای تکمیل پروژه‌ها و وظایف خود به چه چیزی نیاز خواهند داشت. یک تیپ شخصیتی باثبات در جلسات گروهی ممکن است احساس راحتی برای ارائه درخواست‌های خود نداشته باشد مگر اینکه احضار شده و دنیا از دید آن‌ها دیده شود. اگر درخواست آن‌ها را اجابت کنید و به ندای دلشان گوش دهید، وقف آن‌ها به تیم و وظایف کاری بیشتر خواهد شد.


دیسک توسعه فردی مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.