تست دیسک (DISC) با گزارش کامل


مبلغ آزمون
1,660,000 برای مدت محدود 1,410,000 ریال
تعداد سوالات
24
مدت زمان
5 دقیقه

شروع آزمون دانلود نمونه نتیجه آزمون


تست دیسک DISC یک پرسشنامه روانشناسی در حوزه رفتارشناسی است. تست دیسک را به نام DISC یا پرسشنامه رفتاری دیسک هم معرفی میکنند. تست دیسک یکی از ابزارهای جدید در حوزه روانشناسی است. تست دیسک با گزارش کامل در سایت تست و تایپ یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تحت وب در ایران است. 

تست دیسک DISC چه کمکی به ما میکند؟

تست دیسک اطلاعات خوبی از رفتار افراد در اختیار آنها قرار می دهد، زیرا قادر است صفت های رفتاری افراد را آنالیز کند و آنها را ارائه دهد. اگر افراد از نوع رفتار خود اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند به بهبود روابط آنها کمک زیادی میکند. نتیجه تست دیسک در سایت تست و تایپ همراه با 20 صفت اصلی افراد است. علاوه بر آن نقاط قوت و ضعف رفتاری به همراه چگونگی ارتباط موثر و چالش های رفتاری آن ها و ویژگی هایی که هر فرد با توجه به تیپ رفتاری که دارد به او اعلام می شود. اگر به دنبال خودشناسی هستید و یا میخواهید یک تیم کاری عالی بسازید انجام تست دیسک می تواند به شما کمک کند. این ابزار امروزه در کسب و کارها جای خود را پیدا کرده و در حوزه های مختلف مانند منابع انسانی و فروش از این ابزار استفاده می شود. از آنجا که آموزش و یادگیری این مدل دیسک بسیار آسان است، در شرکت های بین المللی آن را به کارکنان آموزش می دهند تا هم ارتباط بین کارکنان بهبود یابد و هم ارتباط با مشتریان ارتقا یابد. اگر به دنبال یک ابزار سریع برای شناخت افراد هستید تست دیسک میتواند بهترین گزینه باشد. ارزیابی DISC می تواند به شما در درک شخصیت کارکنان و مدیریت بهتر آنها در محل کار کمک کند. همچنین می توانید از ارزیابی های DISC برای ارزیابی شخصیت کاندیداهای استخدامی استفاده کنید.


آیا تست دیسک ، یک تست رفتارشناسی است یا تست شخصیت شناسی ؟

تست DISC یا آزمون DISC یک تست روانشناسی یا آزمون روانشناسی است که رفتار افراد را مورد بررسی قرار می دهد که بعضاً به اشتباه تست دیسک را تست شخصیت شناسی معرفی کرده‌اند! شخصیت لایه‌ای درونی‌تر نسبت به رفتار است. شما امکان تشخیص رفتار را در اولین برخوردها دارید ولی شخصیت دورنی‌تر است و به همین نسبت تغییر رفتار سخت و تغییر شخصیت تقریباً غیر ممکن است. تست دیسک بخاطر سنجش رفتار کاری Working Style بسیار مورد توجه سازمان ها و شرکت ها قرار گرفته است. بعلاوه از ویژگیهای رفتارشناسی به روش دیسک این است که افراد قادر خواهند بود با تمرین و مطالعه، نشانه‌های رفتاری طرف مقابل را شناسایی کنند و از این ابزار در مصاحبه ، مذاکره و فروش و مواردی از این قبیل بهره‌برداری کنند.

گزارش خروجی تست دیسک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

افراد پس از شرکت در تست دیسک ، تیپ رفتاری  خود را در می یابند. فاکتورهای رفتاری DISC یا پروفایل‌های رفتاری دیسک تیپ های رفتاری ثابتی هستند که فرد پس از شرکت در آزمون دیسک آن را دریافت می کند. تست دیسک دارای پروفایل‌های 15 گانه ای است که به صورت استاندارد تعریف شده است. اما قابلیت اصلی تست دیسک در گزارش این پروفایلها نیست و خصوصیت اصلی تست دیسک این است که برای هر شخصی در حدود بیست صفت رفتاری او نیز ارائه می شود. البته این خصوصیت گزارش صفات رفتاری فقط در گزارشهای استاندارد دیسک در دسترس است و در نمونه های نامعتبر و غیر استاندارد این مورد وجود ندارد.

قابلیت دیگر نرم افزار دیسک در سایت تست و تایپ گزارش خصوصیت رفتاری فرد در سه موقعیت خاص است. در خروجی تست دیسک همزمان سه نمودار گزارش میشود. این نمودارهای گزارش شده توسط تست دیسک شامل رفتار شخصی ، رفتار عمومی و رفتار کاری شخص می‌باشد. 

شیوه پاسخ دادن به تست دیسک چگونه است؟

در آزمون‌های روانشناسی ، پرسشنامه دیسک جزو تست‌های روانشناسی خاص به شمار می رود پرسشنامه DISC طوری طراحی شده است که فرد باید در هر گروه از گزینه ها، تمامی چهار گزینه را مرور کند. سپس گزینه‌ای را که بیشتر از همه در مورد او صدق می کند را با Like و گزینه‌ای را که کمتر از همه در مورد او صدق می‌کند را با Dislike مشخص نماید. در تست دیسک ، تیپهای رفتاری دیسک وجود‌ دارند که به آن‌ها فاکتورهای رفتاری DISC یا پروفایل‌های رفتاری دیسک گفته می‌شود. علاوه بر پروفایل‌های 15 گانه اصلی، تست دیسک استاندارد برای هر شخصی در حدود بیست صفت و هم زمان سه نمودار گزارش می‌دهد. این نمودارهای گزارش شده توسط تست دیسک شامل رفتار شخصی ، رفتار عمومی و رفتار کاری شخص می‌باشد. 

مزایای انجام تست DISC

در اینجا برخی از بزرگترین مزایای انجام ارزیابی DISC آورده شده است:
افزایش خودآگاهی : این آزمون می‌تواند کمک کند تا فرد با درک اینکه چگونه به تعارض پاسخ می‌دهد، خودآگاهی خود را افزایش دهد، همچنین به چالش‌ها نزدیک شوند.
ایجاد و فهم استراتژی‌ حل تعارض: با درک تیپ شخصیتی فرد می‌تواند یاد بگیرد که چگونه با دیگران بهتر سازگار شود و تعارض‌ها را به روش‌های مؤثرتری حل کند.
افزایش و بهبود عملکرد در محل کار : درک نوع رفتاری DISC می تواند به فرد کمک کند رهبر بهتری شود، مهارت های فروش قوی تری را توسعه دهد و به طور موثرتری به مشتریان پاسخ دهد.
تقویت مهارت های ارتباطی : افراد می توانند از پروفایل DISC خود برای درک نحوه برقراری ارتباط با دیگران و کاهش سوء تفاهم ها استفاده کنند.

استخدام های موثر تر: اگر سازمان قبل از استخدام از کاندیدای شغلی تست دیسک بگیرد می تواند پیش بینی بهتری از نحوه عملکرد فرد در آینده و اینکه آیا این فرد مناسب سازمان است یا خیر، داشته باشد. اگر از پلتفرم سازمانی و گروهی تست و تایپ نیز استفاده کنید نتایج افراد طبقه بندی خواهند شد و شما قادر خواهید بود افراد با صفات خاصی را غربالگری کنید.

تیم سازی قوی تر: اگر سازمان قبل از تیم سازی تست دیسک را از افراد بگیرد اطلاعات بهتری از نحوه عملکرد آن ها در تیم خواهد فهمید و چیدمان بهتری از نظر رفتاری در تیم خواهد داشت. اگر بعد از تیم سازی این تست گرفته شود، نتایج نشان خواهد داد که چرا تیم باز دهی لازم را ندارد و یا بین افراد چالش وجود دارد. 

تاریخچه تست دیسک چیست؟

مدل رفتارشناسی دیسک یا DISC برای اولین بار در سال 1928 میلادی توسط دکتر ویلیام مولتون مارستون (William Moulton Marston) معرفی شد. مارستون اعتقاد داشت که چهار سبک رفتاری وجود دارد که می‌توان افراد را براساس مدل رفتاری طبقه بندی نمود. در مدل رفتاری تست دیسک ، هر چهار سبک رفتاری ، با شدت و ضعف متفاوت در همه‌ی افراد مشاهده می‌شوند؛ اما هر فرد یک یا دو سبک رفتاری غالب دارد که معمولاً طبق آن نسبت به محیط پیرامون خود واکنش نشان می‌دهد.

مدل رفتاری تست دیسک که به اختصار DISC هم نمایش داده میشود، زبان مشترکی است برای شناخت و بازگشایی رموز سبک رفتاری افراد و پیش‌بینی مدل رفتاری که به طور معمول از آن‌ها مشاهده می‌شود. اطلاعات کسب شده بر اساس مدل رفتاری DISC کمک می‌کند تا با دانستن این‌که افراد چه تمایلات فکری دارند و زبان بدن آن‌ها چگونه است، بتوان مدل رفتاری آنها را حدس زد و متناسب با سبک رفتاری آنها، با ایشان رابطه موثر برقرار کرد.

DISC از چهار حرف S‌ ، I ، D و C، تشکیل شده است. در این مدل رفتاری چهار سبک رفتاری بارز S ، I ، D و C وجود دارد که به سبک رفتاری دیسک یا مدل DISC معروف می‌باشند. هر کدام از این حروف مخفف یک کلمه انگلیسی می‌باشند.

D مخفف کلمه Dominance (تسلط ـ نفوذ)

I مخفف کلمه Influence (تأثیرگذاری)

S مخفف کلمه Steadiness (باثبات)

C مخفف کلمه Conscientious (وظیفه‌شناسی)

هر یک از افراد مقداری از ویژگی‌های رفتاری فوق را دارا می باشند و این یکی از مزایای تست دیسک یا مدل DISC می‌باشد. هیچ شخصی به طور کامل S ، I ، D یا C نیست، بلکه سبک رفتاری هر یک از افراد، ترکیبی از این چهار ویژگی رفتاری را کم یا بیش دارد. ویژگی‌ رفتاری اصلی فرد ویژگی‌ای است که شاخص آن از بقیه بیشتر است و با یکی از این چهار حرف شناخته می‌شود، اما ممکن  است سایر ویژگیهای رفتاری را نیز بالاتر از حد متوسط داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر و دیدن فیلم معرفی مدل دیسک می توانید از این لینک استفاده کنید.

نحوه اسفاده از نتایج ارزیابی DISC در محل کار:


ارزیابی مشخصات رفتاری افراد به کمک تست DISC می تواند به دستاوردهای معناداری در کار منجر شود. 

اول اینکه مدیران می توانند از نتایج ارزیابی DISC برای درک بهتر و حمایت از کارکنان خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، کارمندی که شخصیتی تأثیرگذار I دارد، ممکن است در یک تیم مشارکتی بهترین عملکرد را داشته باشد. از سوی دیگر، کارمندی که شخصیت وظیفه‌شناسی C دارد، ممکن است احساس راحتی کند که روی پروژه‌ای با جزئیات بیشتر کار کند.

همچنین مدیران می‌توانند هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه سازمان‌دهی کارکنان در تیم‌ها، از پروفایل‌های رفتاری DISC کارمندان استفاده کنند. یک تیم ممکن است از داشتن چندین کارمند با شخصیت ثابت S و یک کارمند با شخصیت تأثیرگذار I بیشتر سود ببرد تا اینکه مدیر تیمی بچیند که پر از  افرادی با شخصیت های غالب (DوI ) باشند و تنش و ناهماهنگی در تیم بالا برود

شما همچنین می توانید هنگام ارزیابی کاندیداهای شغلی از ارزیابی های DISC استفاده کنید. برای مثال، اگر این شغل مد نظر شما نیاز به توجه زیادی به جزئیات دارد، ممکن است فردی را ترجیح دهید که دارای تیپ شخصیتی وظیفه شناس C باشد. اگر شغل به فردی نیاز دارد که در یک تیم کار کند، ممکن است به دنبال کاندیداهایی باشید که از نظر تأثیرگذاری I یا ثبات S امتیاز بالایی کسب کنند.

به طور مشابه، می‌توانید از ارزیابی‌های DISC هنگام بررسی اینکه آیا یک کارمند را ارتقا دهید یا خیر، استفاده کنید. برخی از تیپ‌های شخصیتی، مانند شخصیت‌های مسلط و تأثیرگذار، برای نقش‌های رهبری مناسب‌تر از دیگران هستند.

البته، پروفایل های شخصیتی DISC نباید تنها معیاری باشد که برای تصمیم گیری های استخدام و ارتقاء استفاده می شود. اما وقتی همه چیز بین دو فرد  برابر است، این ارزیابی‌های شخصیتی می‌توانند بینش‌های مفیدی در مورد اینکه چگونه یک فرد ممکن است در یک نقش خاص عمل کند، ارائه دهد.

تشخیص انواع سبک رهبری و مدیریتی در تست دیسک

اگر در تست دیسک با گزارش کامل در سایت تست و تایپ شرکت کرده اید، گزارش شما به طور کلی به یکی از چهار رنگ زیر گزارش می شود. اگر گزارش شما به رنگ قرمز است جزء تیپ رفتاری تسلط گرا هستید. اگر گزارش شما به رنگ سبز است شما جزء تیپ رفتاری با ثبات هستید. اگر گزارش شما به رنگ زرد است جزء تیپ رفتاری تاثیرگذار هستید. اگر گزارش شما به رنگ آبی است شما جزء تیپ رفتاری وظیفه شناس هستید. در این قسمت به شرح چگونگی سبک رهبری هر تیپ رفتاری می پردازیم.

سبک رهبری مدل تسلط گرا:

چرا یک تیپ شخصیتی تسلط گرا (D) یک رهبر فوق العاده می شود:

افرادی که دارای تیپ شخصیتی D هستند فقط دوست ندارند در مقام مسئول قرار بگیرند، بلکه حتما باید مسئول امور انتخاب شوند. زمانی که آن ها به عنوان رهبر انتخاب می شوند بیشترین محتوای وجودی و بهره وری خود را آشکار می کنند که با توجه به نکات قوت آن ها در تصمیم گیری های سریع، محول کردن وظایف، ایجاد برنامه های عملی و نگاه به امور از یک نمای کلی تر، منطقی است. آن ها افرادی سرسخت، با انگیزه، مصر و شجاع در برابر اختلاف ها و درگیری ها هستند. به عنوان یک رهبر، فرد دارای تیپ شخصیتی D جاه طلب، قدرتمند، نترس، فرمانده است. آن ها در لحظه به دنبال نتیجه گیری هستند و در نتیجه شیوه رهبری آن ها بدون حاشیه، مستقیم و محکم است.

رهبرانی که براساس تست دیسک تیپ شخصیتی D را دارند به دیگران به شکل آمرانه و با اطمینان دستور می دهند. سطح انتظار آن ها از افراد به نحوی است که انگار جزوی از خودشان هستند. زمانی که آن ها دستور می دهند، بدون بحث از فرمان هایشان پیروی می شود. بهترین جنبه ماجرا این است که مدیران و مدیر عاملان دارای تیپ شخصیتی تسلط گرا در برخورد با مشکلات مصمم عمل می کنند و از مقابله با مشکلات سختی که سر راه آن ها ظاهر می شوند هراسی به دل راه نمی دهند.

از رهبران دارای تیپ شخصیتی D می توان به مدیرعامل بازنشسته جنرال الکترونیک جک ولش اشاره کرد.

سبک رهبری مدل تاثیرگذار

چرا یک تیپ شخصیتی تاثیرگذار (I) یک رهبری فوق العاده می شود:

در حالی که رهبران تیپ D به شکل مستقیم و درخواست کننده ای به دیگران دستور می دهند، رهبران تیپ I افراد برونگرایی هستند که با استفاده از جذبه شخصی، کاریزما و اشتیاق درونی افراد را دور خود جمع می کنند. آن ها رهبران مهبرانی هستند که مردم به علت شخصیت رباینده ای که دارند، عاشق آن ها می شوند. رهبران تیپ I در برقراری ارتباط عالی عمل می کنند و از محیط تعاملی لذت می برند و در نتیجه به استادی تمام تیم های قوی و متحدی را به وجود می آورند

رهبران تیپ شخصیتی تاثیرگذار انرژی بدون مرزی دارند و واقعا از همراهی دیگران لذت می برند و طبیعتاً می توانند در افراد اطراف خود انگیزه ایجاد کنند و باعث الهام بخشی آن ها شوند. آن ها افرادی دوست داشتنی و مخاطب های راحتی هستند و اغلب اوقات مشکل را با حس شوخ طبعی خود کوچک نشان می دهند. آن ها قدرت متقاعدکنندگی فوق العاده بالایی دارند و خوش بینی ذاتی آن ها باعث می شود که اطرافیانشان باور کنند که هر چیزی امکان پذیر است.

از رهبران دارای تیپ شخصیتی I می توان به ریچارد برانسون، کارآفرین انگلیسی و موسس گروه ویرجین اشاره کرد

سبک رهبری مدل ثبات گرا

چرا یک تیپ ثبات گرا (S) یک رهبر فوق العاده می شود:

رهبران دارای تیپ شخصیتی S همکاری کننده، ملاحظه نگر و با قدرت ارتباطی بالا هستند. آن ها برای اتحاد کلی گروه ارزش بالایی قائل می شوند و اولویت خود را در ایجاد یک محیط مثبت، همراه با احترام و مفید برای همه، قرار می دهند. رهبران تیپ شخصیتی ثبات گرا به نیازها و سلامت دیگران فوق العاده اهمیت می دهند. آن ها شنونده های خوبی هستند که از ایده های دیگران استفاده می کنند و می توانند به شکل عالی سطح مشکل ایجاد شده در یک محیط استرس آفرین را کاهش دهند.

رهبران تیپ S افرادی آرام، صبور و راحت هستند. آن ها دوست دارند به دیگران احساس راحتی و آرامش ببخشند و از سوی دیگران به شکل افرادی قابل اطمینان و حامی نگریسته می شوند. اگر به دنبال ایجاد یک محیط بانظم و توامان با همکاری هستید، بهتر از یک تیپ S هیچ رهبری قادر به انجام آن نیست.

از رهبران دارای تیپ شخصیتی S می توان به لری پیج از بنیانگذاران موتور جستجوی گوگل اشاره کرد.

سبک رهبری مدل وظیفه شناس

چرا یک تیپ شخصیتی وظیفه شناسی (C) یک رهبر فوق العاده می شود:

رهبران دارای تیپ شخصیتی C افرادی منظم و علمی گرا هستند. آن ها از نقاط قوت خود در تحلیل و برنامه ریزی برای بررسی مشکلات از تمامی جوانب استفاده می کنند و در خصوص محاسبه هرگونه راه حل و عملی که باید انجام شود، به خوبی فکر می کنند. کمال گرایی در ذات آن ها وجود دارد تا باعث شود افرادی که با آن ها کار می کنند از سطح بالایی از استاندارد و تعالی برخوردار شوند.

رهبرانی که براساس نتیجه تست دیسک تیپ شخصیتی C را دارند، در ایجاد جدول زمانی و انجام کارهای ضرب العجلی بهترین هستند و برای دقت اهمیت بالایی قائل می شوند. آن ها از طریق نحوه حل یک مشکل به صورت حساب شده و از روی فکر باعث الهام بخشی اطرافیان خود می شوند تا تصمیماتی با دقت بگیرند و از تمامی جوانب ممکن مشکلات را بررسی کنند.

از رهبران دارای تیپ شخصیتی C می توان به بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت اشاره کرد.

جمع بندی

زمانی که لیستی از مطلوب ترین شاخص های یک رهبر درست می کنید، چه مواردی را در نظر میگیرید؟

انعطاف پذیری؟ قدرت ارتباط؟ نظم دهی؟ رویاپردازی؟ قدرت؟

برای پیدا کردن بهترین رهبر برای شرکت خود (یا تبدیل شدن به بهترین رهبری که می توانید باشید) بهتر است در مورد نیازهای سازمان خود فکر کنید. آیا اداره شما یک محیط آشفته است؟ قرار دادن یک فرد با تیپ شخصیتی کنترل شده یعنی C یا باثبات یعنی S در مقام رهبری به آرام سازی این جو کمک می کند. آیا برای رهبری شرکت خود به فردی نیاز دارید که آن را از طوفان تغییرات مهم به سلامت عبور دهد؟ یک فرد با تیپ شخصیتی I یا D هوشمندانه ترین انتخاب است.

زمانی که در موقعیت رهبری قرار می گیرید، تست دیسک به شما کمک می کند نکات قوت طبیعی خود را که شناسایی کنید که می توانید به آن ها اتکا کنید. ما در سایت تست و تایپ یک سامانه به نام سامانه مدیریت استعداد نوتریکا راه اندازی کرده ایم که شما میتوانید با بهره گیری از این سامانه افراد را وارد سیستم کنید و پس از تعیین شایستگی های رفتاری و شخصیتی مناسب ترین افراد را انتخاب نمایید. همانطور که در شکل زیر میبینید این سامانه درصد تطابق فرد را با شغل مورد نظر به شما نشان میدهد.


تفسیر و ارزیابی نتایج تست DISC : 

گزارش ارزیابی DISC میزان تسلط D، نفوذ I، ثبات S و وظیفه شناسی C یک فرد را نشان می دهد. بر اساس پاسخ های آنها در طول پاسخ دهی به ارزیابی DISC، هر فرد برای هر ویژگی های رفتاری از 0 تا 100 نمره دریافت می کند.

تعداد بسیار کمی از افراد برای یک ویژگی شخصیتی 100 و برای بقیه 0 امتیاز می گیرند. در عوض، بیشتر مردم ترکیبی از ویژگی های شخصیتی را دارند. آنها ممکن است ترکیبی از مسلط D و وظیفه شناس C باشند، برای مثال، یا ترکیبی از مسلط D، تأثیرگذار I، و ثابت S.
در ابتدای گزارش‌های ارزیابی DISC در تست و تایپ خلاصه‌ای از صفت های رفتاری فرد را می بینید که بیشتر به آن ها شناخته می شود. در صفحات بعدی گزارش، سه نمودار WORKING STYLE، PERSONAL STYLE و PUBLIC STYLE ارائه می شود. 

نمودار WORKING STYLE چیست؟

این نمودار شدت D، C، I و C را در فرد در زمانی که در محیط کار است نشان می دهد. این نمودار نقابی است که فرد تلاش در نگه داشتن آن دارد و اذعان می کند که این رفتار در او نهادینه است. این رفتار توسط محیط های کاری و آموزشی به وی القا شده است و فرد تمام تلاشش را می کند تا اینگونه به نظر برسد. ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که فرد تا چه هنگام این رفتار را ادامه می دهد؟ پاسخ این است که اگر از نظر شاخص های روان نژندی فرد در تعادل باشد می تواند این نقاب را روی صورت خود تا زمانی که طوفانی در زندگی او پیدا نشده است نگاه دارد. 

نمودار PERSONAL STYLE چیست؟

این نمودار شدت D، C، I و C را در فرد در زمان نوجوانی و کودکی یا در زمان اضطراب نشان می دهد. این رفتار به شدت در فرد سرکوب شده است و فرد سعی در پوشاندن این رفتار در خود را دارد. این نمودار از جهتی پتانسیل درونی فرد را نیز نشان می دهد. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که نمودار WORKING STYLE او کمالگرا است. این فرد زمانی که در اضطراب قرار می گیرد به شدت پر حرف و بی نظم می شود، یعنی رفتارهای I ها را از خود بروز می دهد. اگر نگاهی به نتایج تست او در PERSONAL STYLE بیاندازید متوجه خواهید شد که او یک I پنهان داشته است. 

نمودار PUBLIC STYLE چیست؟

این نمودار شدت D، C، I و C را در فرد در یک برخورد کوتاه نشان می دهد. اگر او یک عابر رهگذر باشد و یا یک پرزنتر در یک نمایشگاه در غرفه ای تخصصی با شما هم کلام شود این رفتار را از خود بروز می دهد.

باید توجه داشته باشد که نتیجه بر اساس نمودار WORKING STYLE ارائه می شود. و این درحالی است که فرد ممکن است در PERSONAL STYLE و PUBLIC STYLE رفتارهای متناقض دیگری را داشته باشد.


روایی و پایایی آزمون DISC از نظر اعتبار و درستی

در تحقیقات زیادی، از سال‌ 2006 آلفای کرونباخ آزمون دیسک مورد تایید قرار گرفته است. در سال 2013، 87/. در سال 2012، 90/. درسال 2011، 88/. و در سال 2010، 85/. بوده است. این اعداد بیانگر قدرت بالای تست دیسک در سنجش مولفه‌های سبک رفتاری است.

با توجه به اینکه آزمون دیسک ، یک آزمون رفتار شناسی و رفتارسنجی است و نه شخصیت شناسی ، تست و تایپ بکارگیری تست دیسک در کنار سایر آزمونهای معتبر روانشناسی و شخصیت شناسی از جمله آزمون نوتریکا 180 درجه یا آزمون نئو با گزارش کامل یا آزمون اینیاگرام با گزارش کامل ، را توصیه می نماید. 



شروع آزمون دانلود نمونه نتیجه آزمون