بهترین روش استخدام مدیرعامل

1397/08/19 4:01 PM - 5 سال قبل


استخدام مدیر عامل کار بسیار سختی است ما در این مطلب می خواهیم به شما بهترین روش استخدام مدیرعامل را توضیح دهیم. جذب نیرو برای رده های بالای شغلی نظیر مدیریت کار ساده ای نیست. با آن که استخدام هر گونه وظیفه شغلی با چالش هایی همراه است، در سطح مدیریتی تصمیم گیری بسیار مهم تر می شود و عواقب بالقوه نامطلوب آن بیشتر است. در نتیجه، در این مرحله در ارزیابی کاندیداها باید نهایت دقت و تلاش کامل را لحاظ کرد. در غیر این صورت، اگر ارزیابی به درستی صورت نگیرد، هزینه یک استخدام بد بسیار گزاف است.

یک ابزار متداول که شرکت ها برای رعایت احتیاط بیشتر و جلوگیری از چنین استخدام های بدی استفاده می کنند، آزمون های روانشناسی پیش از استخدام است. با این آزمون ها شما می توانید اطلاعات مرتبط و بدون خطایی را از هر کدام کاندیداهای مورد نظر خود به درست آورید که به شما کمک می کند آن ها را به شکل قابل سنجش تر و منصفانه تر ارزیابی کنید. نتایج هم چنین در اختیار شما یک حس راحتی بیشتری قرار می دهد یعنی نقاط داده های بیشتری برای شما فراهم می کند که نقش حمایت کننده، توجیه کننده و شکل دهنده تصمیمات نهایی شما در استخدام را دارند.

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام مدیران عامل

با آن که شرکت های متعددی از مزایای برگزاری آزمون پیش از استخدام بهره برده اند، آن ها بیشتر از این آزمون ها برای سطوح شغلی ابتدایی تا میانی استفاده می کنند. با آن که تا یک حد خاصی این قضیه منطقی است، به هرحال این آزمون ها به خصوص برای ارزیابی کاندیداهای شغلی مفید هستند که در رزومه های شغلی شان تجربه زیادی قید نشده است، ولی زیاد منطقی نیست که از آن ها برای ارزیابی مدیر عامل ها یا مدیران اجرایی نیز استفاده نشود، بخصوص با در نظر گرفتن تاثیر بالقوه ای که وظیفه شغلی آن ها بر روی عملکرد شرکت دارد. گرچه دلایل متعددی مبنی بر این وجود دارد که چرا باید برگزاری از آزمون را در فرآیند استخدام مدیران خود قرار دهید، ما چندتای آن ها را برای شما گلچین کرده ایم.

در استخدام مدیرعامل ریسک زیادی وجود دارد

استخدام یک مدیر عامل خوب کار خطیر و تصمیمی است که بدون شک خوب یا بد بر روی کل سازمان شما تاثیر خواهد گذاشت. گرچه در مخزنی از کاندیداهای بالقوه مدیریتی، که وجود نتایج عالی مصاحبه شغلی، رزومه های شغلی بی نظیر و تجربه های شغلی فراوان انتظار می رود، انجام این کارها به خصوص سخت است یعنی 1) بررسی تعداد زیادی از کاندیداها و 2) مقاومت در برابر تعصبات و جهت گیری های شخصی که در این حین سنجش ممکن است شکل گیرد. خوشبختانه، آزمون های روانشناسی پیش از استخدام یکی از پیش گویانه ترین تدابیر برای موفقیت در هر وظیفه شغلی هستند. با آن که روش های سنتی استخدام اغلب اوقات در برابر موضع گیری شخصی آسیب پذیر هستند، آزمون های روانشناسی پیش از استخدام به خوبی معتبرسازی شده اند و راهکارهای بی طرفانه ای برای کسب اطلاعات از کاندیدا به شمار می روند. به همین شکل، تست های شایستگی نشان داده است به نسبت مصاحبه های شغلی دو برابر، به نسبت تجربه شغلی سه برابر و به نسبت سطح تحصیلات چهار برابر قدرت پیش بینی بیشتری دارند. بنابراین، با توجه به موقعیت خطیر استخدام یک مدیر، چرا نباید از ابزار قدرتمندی تحت عنوان آزمون پیش از استخدام برای مهم ترین وظیفه شغلی در شرکت خود استفاده کنید؟

تست جامع روانشناسی مخصوص استخدام مدیران عامل

صرفه جویی در هزینه های استخدام مدیرعامل

باید پذیرفت فرآیند استخدام مدیر عاملان یا مدیران اجرایی طولانی است. با آن که میانگین زمان تکمیل فرآیند استخدام در کشور آمریکا تقریبا 23.8 روز است، در سطح مدیریتی این مقدار می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند. افراد بدبین ممکن است ناله کنند که چرا باید به فرآیندی که خود طولانی و دشوار است یک مرحله دیگر اضافه کرد و حرف آن ها کاملا قابل درک است. گرچه، انجام آزمون های پیش از استخدام تنها چیزی در حدود 15 تا 30 دقیقه زمان می برد. بعد از اختصاص دادن زمانی برای تکمیل آن ها، کار ساده صورت گرفته است و شما می توانید به صندلی خود تکیه دهید و از تمامی مزایای برگزاری آزمون لذت ببرید. در همین حین، در پایان روز، نتایج آزمون می تواند باعث تسریع بخشی سرعت فرآیند تصمیم گیری شما شود و به شما اجازه دهد سریع تر کاندیداهای خود را با پشتیبانی یک عامل با کیفیت تر، انتخاب کنید. گرچه برگزاری آزمون روانشناسی پیش از استخدام ممکن است در فرآیند استخدام یک مرحله اضافی به نظر رسد، ولی مرحله کوچکی است که می تواند در حجم زیادی از وقت و پول شما در دراز مدت صرفه جویی کند.

نتایج آزمون های روانشناسی کاربردی هستند

کاندیداهای سطح مدیریتی این پتانسیل را دارند که بخشی از برند شرکت شما در آینده باشند. بنابراین، درک کامل آن ها جدا از چیزی که بر روی کاغذ یا به طور خلاصه شخصا می بینید، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. ویژگی هایی مانند شیوه انجام کار و ارزش هایی که از طریق تست های شخصیت شناسی قابل شناسایی هستند در تعیین مناسب بودن کاندیداها با فرهنگ شرکتی یا رضایت آن ها از محیط کاری و وظیفه شغلی شان مفید است. در همین حین، عوامل سنجیده شده از طریق تست های توانایی شناختی مانند قابلیت یادگیری و حل مشکل در ارزیابی نحوه انجام شغل ها از سوی کاندیداها، رشد در موقعیت شغلی شان و مهارت های نرم (مانند مهارت‌ های ارتباطی، توانایی کار گروهی، توانایی برنامه ریزی، وقت شناسی، خلاقیت، توانایی رهبری و غیره) بالقوه ای که می توانند در نهایت به همراه آورند، مفید است. با آن که شرکت ها برای یک وظیفه شغلی تاکید بر مهارت ها و تجارب مختلف دارند، شایستگی های ذاتی محک زده شده از طریق آزمون های پیش از استخدام قابل استفاده برای تمامی کاندیداها در هر سمت شغلی هستند.

در زمان جذب نیروی کاری برای چنین موقعیت های پر ریسکی، شرکت به خود و کاندیداها مدیون است اگر در فرآیند استخدام نهایت دقت را نداشته باشد. آزمون های پیش از استخدام در قالب روشی که انجام آن مقرون به صرفه بوده طراحی شده اند تا به شما در تصمیم گیری های سخت و حساس کمک شود. با آن که این آزمون ها نباید به هیچ وجه جایگزین کل فرآیند استخدام شوند، اطلاعاتی این آزمون ها از کاندیداها در هر سطح شغلی فراهم می کنند که روش های سنتی استخدام همواره قادر به کسب آن نیستند. برای اطلاع بیشتر از برگزاری این آزمون ها و داشتن پنل شرکتی، سامانه ای به نام پنل مدیریتی ارزیابی سازمانی و گروهی سایت تست و تایپ راه اندازی شده است برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه بفرمایید.


شخصیت شناسی مدیریت عملکرد مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.