چهار توصیه برای بهبود تجربه کاندیداهای استخدامی در سازمان

1397/08/29 12:53 PM - 5 سال قبل


تجربه کاندیداهای استخدامی از رفتار و برخوردی که با آن ها در زمان مصاحبه شغلی می شود، شکل می گیرد. امروزه برند کارفرما بسیار مهم شده است بدین معنی که شرکت یا سازمان در بین جویندگان کار طوری معروف شود که افراد زیادی خواهان کار در آن شرکت و یا سازمان باشند. به همین علت تجربه کاندیداهای استخدامی باید به نحوه مطلوبی برنامه ریزی شود تا به برند کارفرما آسیبی وارد نشود. استخدام یک خیابان دو طرفه است. در حالیکه کاندیداها سعی می کنند گام های خود را در این خیابان به نحوی بردارند که کارفرمایان بالقوه شان تحت تاثیر قرار گیرند، شرکت ها نیز باید تا جای ممکن جذابیت کافی برای جذب بهترین استعدادهای شغلی داشته باشند.

چرا باید تجربه کاندیداهای استخدامی را برنامه ریزی کنیم؟

اکثر مسئولین استخدام با این گفته موافق هستند که ما تحت شرایطی قرار داریم که کاندیداها حکم فرمایی می کنند یعنی آن ها قدرت بیشتری در انتخاب دارند. در نتیجه به کارفرمایان فشار بیشتری برای بهبود "برند کارفرما" خود وارد می کند. به نحوی که در ارزیابی که در سال 2016 در سایت لینکدین بر روی ترندهای استخدام صورت گرفت، 59 درصد پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آن ها به نسبت سال قبل قصد سرمایه گذاری بیشتری بر روی برند کارفرمای خود داشته اند.

یک جنبه مهم از برند کافرما تجربه کاندیدا است. نحوه برخورد با کاندیدا در حین فرآیند استخدام می تواند تعداد و کیفیت کاندیداهایی که در آینده با آن ها روبرو می شوید را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه، نه تنها کاندیداها می توانند با آشنایان خود تجربیاتشان را سهیم شوند، بلکه هم چنین می توانند نظرات خود را در سایت های مختلف در مورد یک شرکت منتشر کنند.  

چطور تجربه بهتری برای کاندیداهای استخدامی خود بسازیم؟

ما در این مطلب نکاتی را برای شما فراهم کرده ایم تا با پیروی از آن ها مطمئن شوید تجربه کاندیدای شما به بهترین شکل ممکن است:

1. برقراری ارتباط شفاف

در اختیار کاندیداهای خود تمامی اطلاعاتی را قرار دهید که برای درک شرکت و وظیفه شغلی به آن نیاز دارند. شروع این قضیه با یک توصیف شغلی شفاف و کامل است که نه تنها نیازهای شغلی را نشان دهد بلکه هم چنین نوع فرهنگ شرکتی شما را نیز معرفی کند. در طول فرآیند استخدام نیز برقراری ارتباط فوق العاده ارزشمند است. به زمان و تلاشی که کاندیداها صرف فرآیند ارائه درخواست شغل خود می کنند احترام بگذارید و این کار را با برقراری ارتباط انجام دهید تا نشان داده شود در کجای فرآیند استخدام قرار گرفته اند و از آن ها چه انتظاری می رود.

متاسفانه ارتباط شفاف در سازمان ها به ندرت صورت می گیرد: در ارزیابی که وب سایت CareerBuilder در سال 2015 انجام داد، مشخص شد که 58 درصد کارفرمایان به کاندیداها اجازه نمی دهند از مدت زمان فرآیند مصاحبه یا بررسی درخواست شغلی باخبر شوند. قرار نیست کاندیداها متوجه این کمبود ارتباط نشوند. کاندیداها در همین ارزیابی اظهار داشتند که آن ها 50 درصد اوقات نسبت به درخواست شغلی خود پاسخی دریافت نکردند و تنها 14 درصد آن ها احساس کردند که شرکت ها نسبت به آن ها پاسخگو بوده اند.

2. آن ها را مجبور به شرکت در مصاحبه های متعدد نکنید. 

هدف شما کسب اطلاعات کافی است تا تصمیمات آگاهانه تری در بحث استخدام بگیرید، بدون اینکه فرآیند استخدام برای کاندیدا دشوار و سخت شود. مصاحبه های بی پایان یا درخواست های اضافی برای نمونه کارهای وقت گیر ممکن است بعضی از کاندیداها را برای ارسال درخواست شغل بترساند. گرچه، مقدار وقت و تلاشی که صرف استخدام می شود براساس سطح موقعیت شغلی فرق خواهد کرد. فرآیند استخدام برای موقعیت شغلی در سطوح ابتدایی معمولا به نسبت استخدام یک مدیر یا مدیرعامل، با سخت‎ گیری کمتری همراه است.

3. فرآیند استخدام خود را کوتاه و موثر نگه دارید. 

یک راه برای جذب بهترین استعدادهای شغلی حفظ طول فرآیند استخدام تا جای ممکن کوتاه است. کاندیداهایی که فعالانه به دنبال یک شغل می گردند بدون شک درخواست خود را برای دیگر شرکت ها نیز ارسال و با آن ها مصاحبه کرده اند، و به احتمال زیاد اولین پیشنهادی که دریافت کنند را می پذیرند. طولانی سازی فرآیند استخدام می تواند باعث شود که بهترین کاندیداها را به رقبا ببازید.

4. انعطاف پذیر باشید. 

تعداد زیادی از افرادی که برای یک شغل درخواست خود را می فرستند در حال حاضر خود یک کارمند تمام وقت به شمار می روند. زمان برنامه ریزی برای مصاحبه ها، سعی کنید در زمان بندی آن انعطاف پذیری داشته باشید. اگر به کسب اطلاعات یا نمونه کارهای بیشتر نیاز است، به آن ها وقت کافی برای فراهم سازی آن بدهید. و البته، در مورد کل فرآیند استخدام شفافیت و صداقت را رعایت کنید.

ما به عنوان یک شرکت متخصص در زمینه منابع انسانی به کارفرمایان توصیه می کنیم که تمامی این راهکارها را در فرآیند برگزاری آزمون خود لحاظ کنند. در زمان انجام آزمون ها، مهم است که به کاندیداها اعلام کنید چرا از آن ها خواسته شده است در یک آزمون شرکت کنند و مرحله بعدی در فرآیند استخدام چه مرحله ای خواهد بود. برای این که از شدت بار فرآیند استخدام بر روی دوش کاندیداهای خود بکاهید، ما پیشنهاد می کنیم آزمون هایی را انتخاب کنید که مدت زمان انجام آن بیشتر از 40 تا 45 دقیقه نیست تا کاندیداها خسته یا دلسرد نشوند. و هم چنین بهتر است به کاندیداها اجازه دهید آزمون ها را در مکان و زمانی به اتمام برسانند که برای آن ها راحت تر بوده، یعنی شکل ایده آل انجام آزمون ها به صورت آنلاین است.

تمامی این راهکارها باعث می شود که فرآیند استخدام برای کاندیداها استرس کمتری به همراه آورد و برند کارفرمای شما تقویت شود.پنل ارزیابی سازمانی و گروهی سایت تست و تایپ بستری را برای انجام آزمون های استخدامی مورد نظر کارفرمایان فراهم آورده است که شما با استفاده از آن می توانید شایستگی های مورد نیاز یک شغل را بسنجید و درصد تطبیق کاندیداها با آن را بیابید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این سامانه با ما در تماس باشید. 


برند کارفرما مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.