چرا تست شخصیت شناسی به شما در استخدام بهترین افراد کمک می‎کند و چطور از آن استفاده کنید؟

1398/04/10 10:21 AM - 4 سال قبل


بدون شک استخدام بهترین افراد هدف اصلی هر مسئول استخدامی است. گرچه، چنین چیزی در مقایسه با گذشته چالش‎ برانگیز تر شده است. امروزه، کاندیداها به لطف حجم عظیمی از اطلاعاتی که در محیط آنلاین وجود دارد می‎توانند یک رزومه جذاب بنویسند و با آگاهی و اطلاعات کامل برای مصاحبه شغلی آماده شوند.

با وجود این، مسئولان استخدام همچنین می‎توانند از روش‎ ها و ابزارهای جدیدی مانند تست های شخصیت شناسی برای ارزیابی کاندیدا استفاده کنند.

استخدام اشتباه می‎تواند بهای زیادی برای شرکت‎ها به همراه داشته باشد. جدا از ضرر مالی که شرکت می‎تواند با آن مواجه شود، وجود یک کارمند اشتباه همچنین می‎تواند روی محیط کار، فرهنگ شرکت یا حتی شهرت برند شما تاثیر بگذارد.

علاوه بر این، آشنا کردن یک کارمند جدید با محیط شرکت و نوع کار وقت گیر است و نیاز به تجهیزات و آموزش دارد که شرکت شما با این کار یقینا به دنبال سود و جواب گرفتن است.

بنابراین، استخدام بهترین ‎ها برای یک شرکت از هر چیزی مهم ‎تر است. پس این سوال شکل می‎گیرد منظور از استخدام بهترین کاندیدا دقیقا چیست؟  

بهترین کاندیداها از نظر رعایت پیش ‎نیازهای شغلی مانند سطح تجربه و تحصیلات به مراتب بهتر از سایرین هستند. بهترین کاندیداها ویژگی‎ های شخصیتی خاصی را نشان می‎دهند که با فرهنگ سازمانی همخوانی دارد و به واسطه آن‎ها می‎توان عملکرد شغلی خوب این افراد را پیش ‎بینی کرد.

کاندیداهای ایده ‎آل افرادی هستند که تاثیر مثبتی روی محیط کار شما می‎گذارند، بهره‎ ور هستند و روابط با معنایی با سایرین شکل می‎دهند. بنابراین مسئولان استخدام چطور می‎توانند این افراد را شناسایی کنند؟

نقش تست های شخصیت شناسی در پیش‎‌بینی عملکرد شغلی

مسئولان استخدام در طول فرآیند استخدام باید تمامی اطلاعات لازم در مورد کاندیدا را به دست آورند تا بتوانند برای جذب آن‎ها بهترین تصمیم ممکن را بگیرند.

با این حال، روش‎های سنتی جمع ‎آوری اطلاعات بسیار غیرقابل اطمینان و غرض‎ پرور است.

در حالی که تست های شخصیت شناسی در مورد نحوه رفتار کاندیداها در محیط کار اطلاعات مفید و استانداردی در اختیار مسئول استخدام می‎گیرد و عملکرد شغلی و همچنین سازگاری او با محیط شرکت را پیش‎ بینی می‎کند.

تحقیقات ثابت کرده است که ویژگی‎های شخصیتی مانند تلاش برای موفقیت، همکاری یا میل به رهبری نقش مهمی در عملکرد شغلی یک فرد ایفا می‎کنند.

تست های شخصیت شناسی که از نظر علمی ثابت شده و توسعه یافته باشند منبع اطلاعاتی قابل اطمینان و بی طرفی محسوب می‎شوند که به پیش‎بینی عملکرد کارمندان در دسته ‎های مختلف شغلی اجازه می‎دهند و نتیجه آن‎ها تصمیم ‎گیری برای استخدام براساس شاخص‎ های دقیق و صحیح است.

تست شخصیت شناسی ویژگی‎های شخصیتی فرد در محیط کار را می‎ سنجد و امتیازهای شغلی را فراهم می‎کند که در پیش ‎بینی عملکرد شغلی موثر هستند. مسئولان استخدام با ترکیب این داده‎ ها با سایر روش‎ های ابزاری مانند رزومه، مصاحبه فردی و تصویری و غیره، می‎توانند با دقت بیشتری کاندیداهایی را شناسایی کنند که بهترین گزینه برای یک نقش شغلی خاص به شمار می‎روند.

چطور در فرآیند استخدام خود از تست های شخصیت شناسی استفاده کنید

مسئولان استخدام برای حداکثر استفاده از تست های شخصیت شناسی باید با استراتژی کامل آن را در یکی از مراحل چرخه استخدام خود لحاظ کنند. آیا استفاده از آن در مرحله پایانی فرآیند استخدام منطقی است، یعنی زمانی که تعداد کاندیداهای منتخب شما کم است؟ یا استفاده از آن باید در شروع فرآیند استخدام باشد، یعنی زمانی که مسئولان استخدام با مخزن وسیعی از کاندیداها روبرو هستند و باید بهترین استعدادها را پیدا کنند، حتی آن‎هایی که رزومه معمولی دارند؟

جواب مشخص است. استفاده از تست شخصیت شناسی برای ارزیابی کاندیداها و بهبود فرآیند استخدام در همان ابتدا، شیوه صحیح به‎ کار‎گیری آن است. با استفاده از اطلاعاتی که از ارزیابی شخصیتی کاندیداها به دست آمده است، ارزیابی ابتدایی آن‎ها می‎تواند بسیار موثمرثمر باشد.

استفاده از تست شخصیت شناسی در مراحل اولیه فرآیند به مسئولان کمک می‎کند تا کاندیداهایی که اصلا گزینه خوبی نیستند شناسایی کنند و کنار بگذارند و روی افرادی تمرکز کنند که بیشتر از همه مناسب هستند تا در انتها بهترین استعداد را استخدام کنند.

همچنین مهم است استفاده از تست های شخصیت شناسی به یک بخش یکپارچه از چرخه استخدام تبدیل شود. گرفتن یک تست شخصیت شناسی از کاندیداها به تنهایی برای قضاوت کافی نیست و باید با شایستگی های شغل با رفتار و شخصیت فرد تطبیق داده شود و درصد تطابق مشخص شود. این سیستم در پنل ارزیابی گروهی و سازمانی سایت تست و تایپ وجود دارد که شرکتها و سازمانها می توانند از آن به راحتی استفاده نمایند. 

فراهم ‎سازی تست های شخصیت شناسی یکپارچه به کاندیداها اجازه خواهد داد ارزیابی را به صورت آنلاین و در زمان و مکانی که با آن راحت هستند، انجام دهند که باعث بهبود تجربه کاندیدا می‎شود.

چنین چیزی در وقت مسئول استخدام و کاندیدا بسیار صرفه‎ جویی می‎کند و در نتیجه مسئولان استخدام می‎توانند نتایج کاندیداها را به مراتب ساده ‎تر مقایسه و تحلیل کنند.


مصاحبه و استخدام منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.