اجرای تستهای آنلاین استخدامی

1398/05/14 1:44 PM - 4 سال قبل


امروزه استفاده از آزمون های آنلاین برای استخدام بسیار مود استقبال واقع شده است و بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از تست های آنلاین استخدامی برای ارزیابی کاندیداها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به اهمیت و چرایی استفاده از آزمون های آنلاین استخدامی در مقایسه با آزمون های دستی بپردازیم.

لیست تست های آنلاین استخدامی سایت تست و تایپ

علت استفاده روزافزون از تست های آنلاین استخدامی چیست؟

امروزه با گسترش روز افزون استفاده از کامپیوتر و موبایل و دسترسی همگانی به اینترنت بیشتر کارهای اداری به سمت دیجیتال شدن پیش رفته است. استفاده از آزمون های آنلاین استخدامی نیز از این موضوع مستثنی نبوده است. با توجه به هزینه های زمانی و مکانی آنالیز آزمون های دستی و امکان وجود خطای انسانی بیشتر سازمان ها به سمت استفاده از سیستم های آنلاین رفته اند. امروزه نه تنها آزمون های استخدامی به صورت آنلاین برگزار می گردد، بلکه آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مثل تافل نیز نیز سمت اینترنتی شدن پیش رفته است. مزیت آزمون های آنلاین استخدامی مشخص شدن سریع نتیجه به صورت دقیق است و این امکان را به برگزارکننده می دهد که در زمانی کوتاه تعداد زیادی افراد را غربالگری کنند.

لینک آزمون سه گانه نوتریکا مخصوص استخدام

آیا نمرات تست های آنلاین استخدامی با نمرات آزمون های دستی یکسان است؟

با توجه به مزایای استفاده از روش رایانه ای اجرای آزمون های استخدامی ، محققان تحقیقات زیادی را در این حوزه انجام داده اند. در یک مطالعه بزرگ، پاسخ های دستی 2544 فرد به یک آزمون شخصیت شناسی با پاسخ های الکترونیکی 2356 نفر مقایسه شد. آزمون های رایانه ای ، پایایی و اعتبار بیشتری داشتند و تقلب کمتری صورت گرفته بود. مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که روایی و پایایی آزمون های الکترونیکی به اندازه آزمون های دستی است. علاوه بر این، در بسیاری از موارد، گروه های اقلیت آزمون های آنلاین را منصفانه تر و بیطرفانه تر تشخیص داده اند. در نتیجه می توان گفت، استفاده فزاینده از تکنولوژی می تواند به توسعه و بهبود روش های اجرای آزمون های گزینشی منجر شود (به نقل از کتاب مدیریت منابع انسانی؛ پیوند استراتژی و عمل نوشته گِرگ ال. استوارت و کنت جی. براون صفحه 272)

چرا استفاده از تست های آنلاین استخدامی بر آزمون های دستی برتری دارند؟

در ذیل به برخی از برتری های آزمون های آنلاین استخدامی بر آزمون های دستی می پردازیم:

  • اعتبار آزمون های آنلاین استخدامی بسیار بالا است و در مقالات مختلف این موضوع بررسی و تبیین شده است. یکی از علل اعتبار بیشتر آزمون های آنلاین استخدامی محاسبات دقیق نرم افزاری است که در مقایسه با روش دستی که خطای انسانی را در پی دارد، بسیار اهمیت دارد.
  • دسترسی آسان به آزمون های آنلاین استخدامی بسیار ساده است. به طوریکه استفاده و برگزاری آزمون های آنلاین استخدامی در تمامی طول شبانه روز و حتی روزهای تعطیل امکان پذیر است. این در حالی است که برای برگزاری آزمون های دستی باید امکانات فیزیکی فراهم شود و افراد و لوازم زیادی صرف شود.
  • افزایش احساس منصفانه بودن و بی طرفانه بودن در کاندیداهای شغلی در آزمون های آنلاین استخدامی بیشتر است. برگزاری آزمون های آنلاین به افراد کمک می کند که در مورد ظاهرشان قضاوتی صورت نگیرد. هنگام برگزاری و هنگام تصحیح نمرات در روش دستی ممکن است برای افراد این شبهه به وجود آید که نمره من بیشتر یا بهتر می شد اگر برگه من را فرد دیگری تصحیح کرده بود.
  • در برگزاری آزمون های آنلاین استخدامی از خطاهای انسانی در خصوص آنالیز دقیق نتایج جلوگیری میشود. زیرا بسیاری از آزمون های شخصیت شناسی بسیار پیچیده هستند و بدون کمک نرم افزارهای پیشرفته نمی توان محاسبات درستی انجام داد. بعلاوه خستگی و یا سو گیری فرد تصحیح کننده ممکن است

چطور یک تست آنلاین استخدامی استاندارد برای شرکتم انتخاب کنم؟

دقت کنید که موارد بالا و استفاده از آزمون های آنلاین استخدام، شامل هر آزمونی که در اینترنت وجود دارد نمی‌ شود. اگر آزمونی که استفاده میکنید استاندارد نباشد شما را گمراه می کند و ممکن است باعث شود افراد اشتباهی را استخدام کنید. پس باید از صحت آزمون اطمینان حاصل کنید. علاوه بر آن آزمون های آنلاین استخدامی باید طوری طراحی شده باشند که افراد به راحتی بتوانند در آزمون ها شرکت کنند و رابط کاربری آن مناسب باشد. اگر آزمون در به صورت تستی است باید سوالات واضح باشند و با فونت مناسب در دسترس کاندیداها قرار گیرد. در ضمن شما باید بتوانید پلتفرمی در دسترس داشته باشید که بتوانید کسانی که آزمون آنلاین استخدامی را برای شما انجام می دهند را تقسیم بندی و غربالگری کنید. پنل ارزیابی سازمانی و گروهی شرکت تست و تایپ این امکان را به شرکت شما می دهد تا بتوانید آزمون های استاندارد آنلاین استخدامی در حوزه شخصیت شناسی و رفتار شناسی برگزار نمایید.

لینک ثبت نام در پنل ارزیابی گروهی و سازمانی تست و تایپ

مزایای استفاده از تست های آنلاین استخدامی چیست؟

  • کاهش هزینه های پرسنل و گرفته شدن وقت کارشناسان جهت برگزاری آزمون دستی
  • کاهش هزینه های اجرا مانند فضا و امکانات جهت برگزاری آزمون دستی
  • افزایش سرعت در مشخص شدن نتایج افراد شرکت کننده
  • دقت بالای استفاده از آزمون های آنلاین
  • امکان مقایسه افراد به صورت دقیق
  • امکان تطبیق شغل و شاغل به صورت مکانیزه


مصاحبه و استخدام منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.


مقالات پیشنهادی


آزمون های مرتبط



پر بازدیدترین ها