چطور تست‌های روانشناسی استخدام می توانند به تصمیم گیری بهتر در فرآیند استخدام کمک کنند؟

1398/09/16 9:41 AM - 4 سال قبل


استخدام یک کارمند جدید اغلب اوقات به شکل یک وظیفه مشکل نگریسته می شود که مدیران استخدام باید به آن رسیدگی کنند. تحلیل و انتخاب بهترین کاندیداها از یک مخزن بزرگ استعدادهای شغلی می تواند یک فرآیند طولانی مدت باشد چون تا تصمیم نهایی گرفته شود چند مرحله مهم دارد. تست های روان شناسی استخدام در فرآیند جذب و استخدام کمک زیادی می کنند.

علاوه بر این، زمان انتخاب یک فرد جدید برای کار در شرکتتان، باید همیشه بعضی از جنبه های کلیدی که برای محیط کار مفید است را در نظر بگیرید مانند تناسب با فرهنگ شرکت، انگیزه برای وظیفه شغلی و سازگاری با پیش نیازهای شغلی.

گرچه، این ویژگی های رفتاری و مهارت های نرم را به سختی می توان با خواندن یک رزومه شغلی یا حتی در طول یک مصاحبه شغلی شناسایی کرد. نظر ما به عنوان انسان می تواند تحت تاثیر فاکتورهای داخلی و خارجی متعددی قرار گیرد.

در نتیجه در طول یک فرآیند استخدام ممکن است تصمیمات جهت گیرانه ای شکل گیرد که کدام کاندیدا بهترین گزینه برای شغل مورد نظر است.

آزمون استخدامی همچنان یک مفهوم ناشناخته برای بسیاری از شرکت ها است چون اکثر آن ها همچنان به عنوان تنها روش ارزیابی کاندیداها از رزومه های شغلی و مصاحبه ها استفاده می کنند.

با وجود این، این ابزار اگر به درستی استفاده شوند می توانند زمانی که در حال بررسی دقیق انبوهی از داوطلبان شغلی در طول فرآیند استخدام هستید، نتایج شگرفی به همراه داشته باشند.

تعریف یک آزمون پیش از استخدام

یک آزمون پیش از استخدام ابزاری است که به شما امکان بررسی شایستگی های مهم کاندیداها را برای شناسایی بهترین گزینه برای شرکت یا سازمانتان را می دهد. این ابزار محدود به یک قالب خاص نیستند و از آن ها می توان تحت موقعیت های گوناگون برای سنجش انواع مختلفی از شایستگی ها استفاده کرد مانند ویژگی های روانشناسانه، پس زمینه آموزشی و مهارت های زبانی.

تست MBTI  رایگان

شما با استفاده از یک ابزار سنجش در ابتدای فرآیند استخدام خواهید توانست یک دیدگاه شفاف تر از یک کاندیدا داشته باشید. چنین چیزی به شما اجازه افزایش کارآمدی را می دهد چون با تنها مصاحبه با داوطلبان شغلی که به نظرتان بهترین گزینه هستند در وقت شما بسیار صرفه جویی می شود.

ارزیابی مجدد کاندیداها همچنین این فرصت را به شما می دهد ویژگی ها و خصوصیات مشخصی را تحلیل کنید که یک رزومه یا یک مصاحبه ساده نمی توانست آن را نشان دهد.

از چه آزمون های پیش از استخدامی باید استفاده کرد؟

طیف وسیعی از آزمون های پیش از استخدام وجود دارد که از بین آن ها می توانید بسته به مهارت های شغلی که می خواهید بسنجید، انتخاب کنید. زمان انتخاب آزمون های از استخدام مناسب، باید جای خالی شغلی که می خواهید آن را پر کنید در نظر بگیرید، چه نوع مهارت هایی سعی دارید بسنجید و همچنین توجه داشته باشید که شما باید سعی کنید بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاندیدا بگذارید.

تست های شخصیت شناسی در فرآیند پیش از استخدام

با فاصله گرفتن شرکت ها از روش های سنتی استخدام، تست های شخصیت شناسی در دنیای استخدام محبوبیت روز افزونی به دست آوردند. یک تست شخصیت شناسی برخلاف روش های سنتی که اغلب اوقات می توانند غیر اطمینان و جهت گیرانه باشند، با دقت بالایی نحوه عملکرد یک کاندیدا در یک محیط شغلی خاص را بررسی می کنند تا اطلاعات موثق و مفیدی به دست آورید که به شما اجازه به تصمیم گیری بهتر خواهد داد.

تست های شخصیت شناسی همچنین به حذف نظرات تعصبی کمک می کنند تا یک فرآیند تصمیم گیری عادلانه تر فراهم شود.

مصاحبه های تصویری یک طرفه پیش از استخدام

مصاحبه های تصویری یک طرفه همچنان یک مفهوم بسیار ناشناس برای بسیاری از شرکت ها هستند و می توانند یک ابزار بسیار مفید زمان ارزیابی کاندیداها در فرآیند استخدام باشند.

این روش از فرستادن مجموعه سوالات از پیش مشخص شده ای به کاندیداها تشکیل شده است که به آن ها اجازه می دهد سپس پاسخ ها را ضبط کنند و آن را به مسئول استخدام بفرستند.

این روش می تواند یک ابزار عالی برای ارزیابی نحوه رفتار یک کاندیدا، نوع گویش و صحبتی که به کار می گیرد و یک دیدگاه کلی از شخصیت او پیش از جلسه حضوری مصاحبه فراهم کند.

بدین طریق می توانید در وقت مصاحبه حضوری صرفه جویی کنید و تنها از کاندیداهایی دعوت کنید که بهترین گزینه برای موقعیت شغلی هستند.

چطور می توانید از آزمون های پیش از استخدام در فرآیند استخدام خود استفاده کنید؟

یک سیستم ردیابی کارجویان مبتنی بر هوش مصنوعی (ATS) که به شما اجازه دهد به صورت بی نقصی این ابزار پیش از استخدام را در فرآیند گزینش خود ادغام کنید یقینا بهترین گزینه است.

ادغام ابزار پیش از استخدام در نرم افزار استخدامتان به شما کمک می کند تمامی مراحل (رزومه، آزمون شخصیت شناسی و مصاحبه تصویری) را به مانند یک فرآیند واحد در آورید. در نتیجه، به کاندیداها احساس امنیت خواهید داد و یقینا مخزن استعداد بزرگتری خواهید داشت.

علاوه بر این، یک سیستم ATS مناسب به شما در جمع آوری و نظم دادن اطلاعات کاندیداها و خودکار سازی تمامی فرآیند استخدام کمک می کند.

این سیستم استخدام با انجام اولین بررسی تمامی کارجویان، فیلتر کردن بهترین آن ها و سپس حذف آن هایی که مناسب پیش نیازهای شغلی نیستند، می تواند به شما کمک کند تنها روی بهترین کاندیداها تمرکز داشته باشید و وقت خود را صرف کارهای مهم تر کنید.

ابزارهای آزمون پیش از استخدام در دنیای روز به روز سرشار از فناوری مهم تر می شوند، تصمیمات استخدام و تجربه کاندیداها را بهبود می بخشند و در وقت و منابعی که مسئولان استخدام برای فرآیندهای استخدام در نظر می گیرند، صرفه جویی می کنند.

شما با استفاده از این ابزار در یک بازار رقابتی برای جستجوی بهترین کاندیداها متمایز خواهید شد و بهترین تصمیمات ممکن برای استخدام را می گیرید.

تست نئو در استخدام


مصاحبه و استخدام


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.