توصیه‌هایی برای حفظ تنوع در استخدام با استفاده از مصاحبه استخدامی هوشمند

1398/09/16 12:41 PM - 4 سال قبل


درک و احترام به تنوع فکری و شخصیتی در محیط کار یک موضوع مهم برای تمامی ما است. این مورد نه تنها نکته‌ ای است که باید به دلایل اخلاقی به آن توجه کنیم بلکه موضوعی است که کمک می کند مطمئن شویم کسب و کار ما سود آورتر، نوآور تر و کارآمدتر است. علاوه بر آن، استخدام متنوع در بسیاری از کشورهای جهان به یک پیش فرض حقوقی بسیار مرسوم در مصاحبه شغلی تبدیل شده است. بنابراین، مهم است نحوه استخدام با نگاه به تنوع را بدانید.

اگر مسئول استخدام در شرکتی باشید که بخواهید بهترین ها را استخدام کنید، نکات زیر در بحث استخدام با تنوع بیشتر ممکن است برایتان مفید باشد.

برای یک مصاحبه استخدامی خوب همیشه یاد بگیرید

اولین چیزی که باید انجام دهید آشنا سازی خودتان با اصول و قوانینی است که متعهد به رعایت آن ها خواهید بود. باید در مورد ارزش های اخلاقی و ارزش های سازمان خودتان در راستای استخدام نیروی کار متنوع اطلاعاتی به دست آورید، بدین وسیله می توانید اهمیت تنوع در استخدام را در شرکت تان به سایرین یا مدیرانتان گوشزد کنید.

آزمون جامع روانشناسی برای استخدام کارکنان

به چالش کشیدن تعصباتتان برای یک استخدام متنوع 

همه ما دارای نگرش های خاصی هستیم که به جهان از یک دیدگاه منحصر به فرد نگاه می کنیم. پس حتما بدانید که ناخودآگاه افرادی را استخدام می کنید که آن چارچوب ها را رعایت کنند. این دیدگاه به این معنا نیست که شما نژاد پرست هستید یا نگاه جنسیتی دارد و سن خاصی را برای استخدام ترجیح می دهید، اما بدانید که این باور ها در انتخاب های شما تاثیر گذارند. شما باید سعی کنید هر چیزی که جلوی استخدام متنوع را بگیرد، را کنار بگذارید. 

تعصبات شما به صورت ناخودآگاه به دنبال ویژگی هایی است که در کاندیداها وجود دارند. این تعصبات ممکن است حتی نحوه تعامل با آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. با آگاهی در مورد تعصباتمان و یادگیری نحوه مدیریت آن ها، بهتر خواهیم توانست قضاوت های بازتابی خودمان را متوقف کنیم و از فرصت تصمیم گیری منطقی و منصفانه تر بهره لازم را ببریم.

اجرای یک سیاست برای استخدام متنوع

مطمئن شوید کسب و کار شما یک سیاست تنوع طلبی را در استخدام دارد و از چنین سیاستی واقعا پشتیبانی می شود. باید یک نقشه عملی برای بهبود مداوم آن داشته باشد و به صورت منظم تنوع کاندیداهایی که انتخاب می کنید را بررسی کنید. تا در نهایت مصاحبه شغلی شما منجر به جذب افرا توانا شود.

مقاله چطور فرآیند استخدام شفاف تری داشته باشید

ساده سازی و انعطاف پذیری در مصاحبه استخدامی

انعطاف پذیری شغلی به معنی کاهش چارچوب های حضور و غیاب در یک سازمان است. این کار یک ترند رو به رشد در سازمان های پیشرو است. ولی می تواند روی استخدام متنوع یک تاثیر بارز داشته باشد. شغل های با چارچوب های زیاد می تواند جلوی ورود کاندیداهای شایسته را که ممکن است مشکل مراقبت از کودک، شریک زندگی یا سایر اعضای خانواده را داشته باشد را بگیرد.

با انعطاف پذیری بیشتر شغل ها، شما آن ها را در اختیار کاندیداهای بیشتری می گذارید. یکی از مزایای افزوده چنین روشی این است که سازمان خود را بیشتر از فرآیند گرا، نتیجه گرا می کنید. انجام این کار به افراد آزادی می دهد که می تواند منجر به عملکرد بهتر شود.

اگر برای یک سازمان استخدام یا به عنوان یک فرد نماینده استخدام مستقل کار می کنید، سعی کنید مشتریان خود را تشویق کنید تا جای ممکن شغل ها را انعطاف پذیرتر کنند (می دانیم گفتن آن از انجامش ساده تر است)، شرایط کار از راه دور یا پاره وقت را هر جا که مناسب است ساده سازید.

تحلیل شغل مناسب و نقش آن در مصاحبه استخدامی

شیوه نوشتن یک تحلیل شغلی می تواند تاثیر بارزی روی تنوع استخدام داشته باشد. تحقیقات نشان داده است استفاده از جملات و نگارشی که در توصیف شغلی به جنسیت خاصی گرایش دارد می تواند جلوی زنان را از درخواست برای شغل های خاصی بگیرد، بنابراین باید نوع نگارش و انتخاب جملاتتان «خنثی» باشد.

گرچه، گاهی اوقات باید روی نکات خاصی تاکید کنید که نشان دهد قصدتان استخدام متنوع است تا کاندیداها احساس کنند ارزش دارد درخواست شغلی خود را ارائه دهند.

به عنوان مثال اگر یک شغل به صورت کلیشه ای مرتبط با جنسیت خاصی است (به عنوان مثال مامور حراست)، برای تشویق داوطلبان شغلی خانم با شفافیت بگویید کسب و کار شما به دنبال استخدام از بین یک مخزن کاندیدا متنوع است.

در مصاحبه استخدامی، استخدام به وسیله شرکت های منابع انسانی را در نظر بگیرید

گاهی اوقات بهتر است از شیوه استخدام خاصی استفاده کنید. به عنوان مثال، چند سال قبل شرکت Delotite تصمیم گرفت از مدرسه، کالج یا دانشگاه داوطلبان شغلی خود باخبر نباشد و با یک سازمان استخدامی همکاری کرد تا برای یک استخدام نوآورانه کاندیداها را براساس یک مجموعه داده استاندارد شده جذب کند. نتیجه این تصمیم همچنین برخورد ساده تر با تعصبات شخصی است.

یازده تکنیک برای مذاکره موفق

در مصاحبه شغلی به جایی نگاه کنید که سایرین ندیدند

شما نمی توانید یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتخاب تان نتیجه متفاوتی را داشته باشد. بلکه، بخشی از استخدام خلاقانه به این معنا است که به جاهایی که قبلا ندیدید و جاهایی که سایرین نیز معمولا نمی‌ بینند، نگاه کنید. ممکن است نیاز به همکاری با کارشناسان، همکاری با دانشگاه ها و کالج های محلی یا ایجاد شبکه های متنوع خودتان از سازمان های شغلی داشته باشید که جمعیت های متمرکز اقلیتی دارند.

7 راه برای موفقیت در یک مصاحبه شغلی

با توجه به وجود روز افزون جمعیت متنوع تر از نظر نژادی و سالخورده تر، استخدام نوآورانه مشکلی است که در سال 2019 و سال های بعدی شایع تر خواهد شد. اگر می خواهید از عملکرد صحیح خود در استخدام متنوع مطمئن شوید نکات مهم زیر را باید در نظر بگیرید:

  • تا جای ممکن دانش کسب کنید. در مورد اصول قانونی اطلاعات به روز داشته باشید و با سازمان های کارشناس مشورت کنید.
  • تعصبات خودتان را به چالش بکشید. خودآگاهی یک گام مهم برای استخدام موفق آمیز متنوع است.
  • به شیوه نگارش و ترویج تحلیل های شغلی خود توجه دقیق کنید. نگارشی که به جنسیت خاصی اشاره کند می تواند جلوی استخدام خلاقانه را پیش بگیرد.


مصاحبه و استخدام


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.