تاریخچه تست هوش iq

1398/04/05 4:42 PM - 4 سال قبل


پل بروکا (1824 تا 1880) و سر فرانسیس گالتون (1822 تا 1911) اولین دانشمندانی بودند که به فکر اندازه ‎گیری هوش افتادند. آن‎ها تصور کردند که می‎توانند با اندازه‎ گیری جمجمه انسان مقدار هوش او را بسنجند. این دو دانشمند فرض کردند هر چه اندازه جمجمه یک فرد بیشتر باشد، مقدار هوش بالاتری دارد.

در همان دوران دانشمندی به نام ویلهلم وونت (1832 تا 1920) از فاکتور خود اندیشی (توانایی فرد در بررسی افکار خودش) به عنوان عاملی برای سنجش هوش استفاده کرد. امروزه روش ‎ها و ایده‎ های این افراد تاریخ گذشته به شمار می‎روند و یقیناً برای تست های هوش استفاده نمی‎شوند ولی یک بخش مهم از تاریخچه تست هوش را به خود اختصاص داده ‎اند. 

لینک سوالات و پاسخنامه تست هوش ریون

اولین تست هوش واقعی و اولین تست هوش مدرن در تاریخ سال 1904 توسط آلفرد بینه (1857 تا 1911) و تئودور سیمون (1873 تا 1961) طراحی شد. وزارت تعلیم و تربیت فرانسه از این دو محقق خواست آزمونی را طراحی کنند که کودکان از نظر ذهنی عقب ‎افتاده را از کودکان دارای هوش معمولی ولی تنبل تشخیص دهد. نتیجه تحقیقات آن‎ها شکل‎ گیری آزمون هوش سیمون – بینه بود. آزمون هوش مورد نظر چندین بخش داشت مانند استدلال منطقی، پیدا کردن کلمات هم‎‌ قافیه و اسم بردن اشیاء. امتیاز این آزمون هوش در ترکیب با سن کودک، اطلاعاتی را در مورد توسعه هوش کودک فراهم می‎کند مثلا آیا کودک از نظر هوشی از سایر کودکان جلوتر یا عقب‎ تر است؟ بهره هوشی در قالب ضریبی از 100 (سن ذهنی/ سن شناسنامه‎ ای) محاسبه شده بود. این تست در دو قاره اروپا و آمریکا موفقیت عظیمی بر جا گذاشت.

در صورت تمایل برای انجام تست هوش آی کیو ده گانه IQ ، تست و تایپ این آزمون را به صورت حضوری برای افراد 18 سال به بالا و همچنین برای سازمانها جهت استخدام و ارزیابی کارکنان؛ برگزار میکند. برای هماهنگی و رزرو وقت آزمون با شماره 093091444862 تماس بگیرید. 

برای اطلاع از آزمون های سایت تست و تایپ به صفحه انواع تست روانشناسی و شخصیت شناسی مراجعه کنید. 



شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی تست هوش


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.