بر اساس تیپ مایرز بریگز خود چطور عشق خود به سایرین را نشان می دهید؟

1402/08/09 11:48 PM - 6 ماه قبل


تا حالا احساس کرده اید که خودتان، شریک زندگی، دوست یا اعضای خانواده تان به شکلی کاملا متفاوت عشق و محبتتان را ابراز می کنید؟ مثلا تیپ های شخصیتی INTJ اغلب با حل مشکل یا تلاش برای در میان گذاشتن علایق، سرگرمی ها و رویاها و نظرهایشان، عشق خود را نشان می دهند.

تیپ ESTP عشق خود را از طریق درگیری احساسی و ذهنی نشان می دهد. اغلب ما در روابط احساس می کنیم که شیوه ابراز عشقمان تنها روش درست است و متوجه نحوه ابراز نگرانی و توجه شریک زندگی مان یا دیگر افراد مهمی که با آن ها رابطه داریم، نیستیم. بنابراین توصیه می کنیم مقاله امروز را حتما تا انتها بخوانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی INTJ

افراد با تیپ شخصیت INTJ عشق خود را با عیب یابی و حل مشکلات برای سایرین نشان می دهند. این افراد کسی نیستند که بیکار بنشینند و اجازه دهند سایرین زمان زیادی را صرف یک مشکل کنند، چون می توانند به راحتی برای آرام کردن سایرین راه حل احتمالی را تصور کنند.

به عنوان تیپ شخصیتی INTJ، به راحتی متوجه الگوها می شوید و راهکار می دهید. بنابراین از این استعداد خود برای ایجاد یک آینده روشن تر برای کسانی که دوستشان دارید، استفاده می کنید. از طرفی با آنکه سایرین ممکن است با بیان کلمات تحسین آمیز ارتباط برقرار کنند اما شما با بررسی مسائل مهم ذهنی و کشف چیزهای جدید، برای شریک زندگی خود یک حس صمیمیت به وجود می آورید.

شما دنبال صمیمیت ذهنی (در میان گذاشتن علائق، سرگرمی ها، افکار و....) هستید و می خواهید با افرادی رابطه شکل دهید که بتوانید درباره مسائل ذهنی و فلسفی با آن ها عمیقا صحبت کنید. علاوه بر این، به حریم شخصی و فضای افراد احترام می گذارید.

شما می دانید که چقدر فرصت برای تنها بودن و استقلال اهمیت دارد. بنابراین بدون پرسش آن را در اختیار افرادی که برایتان مهم هستند، قرار می دهید.

برای شناخت بهتر این افراد، مقاله 10 چیزی که افراد در مورد تیپ های شخصیتی INTJ اشتباه متوجه شده اند را بخوانید.

تیپ شخصیتی INFJ

به عنوان تیپ شخصیت INFJ، عشق خود را با همدردی با سایرین و درگیری واقعی با تجربه های آن ها نشان می دهید. پیشنهاد حمایت عاطفی، تشویق کردن و تحسین کردن و شانه ای برای گریه های دیگران بودن، روش هایی است که محبت خود را نشان می دهید.

شما از بیان توصیه شخصی خود، شنیدن ایده های سایرین و گفتن نظر خود یا شنیدن داستان احساسی سایرین لذت می برید. همچنین با عمیقا احساس کردن سایرین و گذاشتن خودتان به جای آن ها، نگرانی و محبتتان را نشان می دهید. به عنوان تیپ شخصیتی INFJ، استعداد خاصی در ایجاد یک حس امنیت احساسی دارید تا دیگران در کنار شما بتوانند خود واقعی شان باشند.

این شخصیت ها را با مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی ENTJ

به عنوان تیپ شخصیت ENTJ، فردی با درک عمیق و باهوش هستید که عشق خود را به سایرین اینطور نشان می دهید که به آن ها بگویید آینده شان چطور می تواند باشد. از ایجاد انگیزه در سایرین به کمک یک استراتژی یا برنامه ای که بتواند زندگی شان را متحول کند، لذت می برید.

همچنین از حل مشکل و ارائه توصیه منطقی و عیب یابی، لذت می برید. شما اغلب فردی با برنامه هستید و داشتن چنین شایستگی، یکی از روش هایی است که به سایرین توجه نشان می دهید. احتمالا بارها می گویید «من حواسم است!»، چون واقعا جز این نیست.

زمانی که مشکلی رخ می دهد، برای رفع آن آمادگی دارید و بدین طریق نگرانی خود را ابراز می کنید. شما اغلب دو قدم از شرایط جلو هستید و می توانید اتفاقی که بعدا رخ خواهد داد، پیشبینی کنید.

تیپ شخصیتی ENFJ

یکی از خاص ترین استعدادهای شما، فعلانه گوش دادن به حرف های دیگران با هدف همدلی است. به عنوان تیپ شخصیت ENFJ، قابلیت بی همتایی در حس احساسات سایرین دارید و به صورت ذاتی می خواهید صمیمیت ایجاد کنید و اطلاعاتی درباره روانشناسی آن ها به دست آورید.

شما اغلب از طریق کلمات عشق خود را ابراز کرده و اطرافیان خود را تحسین و تشویق می کنید. همچنین لذت می برید که به سایرین نشان دهید آینده شان چطور می تواند باشد و الهام بخش و انگیزه بخش آن ها باشید تا رویاهایشان را تعقیب کنند.

شناسایی پتانسیل سایرین قدرت ذاتی شما است و اغلب باعث می شوید سایرین اطلاعاتی درباره خود به دست آورند که ممکن است نسبت به آن آگاه نبوده باشند. شما از طریق حمایت، تشویق و انگیزه بخشی، عشق خود به سایرین را ابراز می کنید.

تیپ شخصیتی INTP

اغلب مردم تیپ شخصیت INTP را به این دلیل دست کم می گیرند که او ذات تودار و خاموشی دارد. اما شما به عنوان چنین تیپی اغلب زمانی که واقعا به فردی نزدیک می شوید، خلاقیت و دانش فراوانی از خود نشان می دهید که سایرین جذب آن می شوند.

شما با باز کردن احتمال های گوناگون در پیش چشم سایرین، توجه تان به آن ها را نشان می دهید. ذهن خود را برای سایرین باز کرده و تلاش می کنید ایده ها، دیدگاه ها و اصول آن ها را درک کنید. همچنین تلاش می کنید که آن ها متوجه راه حل ها و احتمال هایی شوند که قبلا فکرش را نمی کردند.

شما مانند تمام تیپ های شخصیتی NT دیگر، در یک فضای ذهنی صمیمیت ایجاد می کنید. از بحث درباره ایده ها، بررسی نظریه ها و ایجاد کشفیات جدید برای تحقیق و بررسی با عزیزان خود لذت می برید. بررسی افکار، عقاید و ایده ها، یکی از اولین انتخاب های شما برای ایجاد یک رابطه نزدیک با کسی است که او را دوست دارید.

این تیپ ها ویژگی های دیگری نیز دارند که در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INTP است، می خوانید.

تیپ شخصیتی INFP

یکی از اولین انتخاب های تیپ شخصیت INFP برای نشان دادن توجه خود، عمیقا گوش دادن به حرف های نفر مقابل و این است که اجازه دهند احساسات خالصش را ابراز کند. شما دوست دارید عمق روح یک نفر را درک کنید و اجازه دهید احساسات لحظه ای خود را ابراز کند، حتی اگر مثبت یا شاد نباشند.

شما دوست دارید در شرایط سخت احساسی کنار سایرین باشید و کمک کنید احساسات خود را بیان کنند و اگر شرایط مناسب باشد، از تجربه های خود برای آن ها بگویید. بینش شهودی شما به سایرین کمک می کند نگاهی شفاف تر به شرایطشان و خودشان اندازند و با توجه به دیدی که به تصویر بزرگتر و احتمال های گوناگون دارید، توصیه خود را ارائه دهید.

نظر دادن و مشاهده پتانسیلی که آینده یک نفر دارد، یکی از استعدادهای خاصتان است. همچنین از ابراز خلاقانه عشق خود لذت می برید، خواه از طریق ایجاد یک فهرست پخش از آهنگ هایی که با دقت انتخاب کرده اید و کشیدن یک تصویر باشد یا نوشتن شعری که برای سرودن آن از عشقتان الهام گرفته اید.

به کمک این مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است، این افراد را بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی ENTP

به عنوان تیپ شخصیت ENTP، محبت خود را به این شکل نشان می دهید که منبعی از تحریک ذهنی و لذت برای سایرین باشید. از گفتگوهایی لذت می برید که شما و عزیزانتان را به چالش بکشند که متفاوت فکر کنید و از دیدگاه جدیدی به مسائل بنگرید.

شما به روش های گوناگون می خواهید با ترسیم احتمال هایی که ذهن را قلقلک می دهند برای سایرین و کمک به آن ها که دید واضحی به این احتمال ها داشته باشند، محبت خود را نشان دهید. زمانی که می بینید فردی در یک سیستم اعتقادی یا الگویی گیر کرده است که او را از اهدافش دور می کند، اغلب دست به کار می شوید و کمک می کنید تا به روشی جدید به ماجرا بنگرد.

از الهام بخشیدن به سایرین که درگیر ایده ها و دیدگاه های تازه شوند و از زوایای جدیدی به ماجرا بنگرند، لذت می برید.

تیپ شخصیتی ENFP

به عنوان تیپ شخصیت ENFP، عشق خود را با ابراز صادقانه و خالصانه انگیزه ها و نیتی که نسبت به سایرین دارید، نشان می دهید. زمانی که عاشق کسی می شوید، به او بابت اینکه خود واقعی اش باشد، احترام می گذارید. در ضمن از شنیدن داستان های سایرین و کمک به آن ها که به رویاهای خود برسند، لذت می برید.

استعداد فوق العاده ای در شناسایی پتانسیل افراد و کمک به آن ها دارید تا شور خود را به نتیجه ای ملموس تبدیل کنند. همچنین از ایجاد فضای عاطفی یا فیزیکی برای افراد که خودشان باشند لذت می برید، یک بهشت امن که آن ها در آن بتوانند احساسات و تجربه های واقعی خود را بیان کنند.

اشتیاق شما مسری است و اغلب اطرافیانتان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود بیشتر احساس الهام بخشی و انرژی کنند.

سایر خصوصیات این تیپ ها را در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است بخوانید.

تیپ شخصیتی ISTJ

به عنوان یک شخصیت ISTJ، عشق خود را با وفادار بودن، قابل اعتماد و اطمینان بودن نشان می دهید. شما به طریقی ملموس به یاری سایرین می شتابید و به کمک قدرت بالای درونی خود تلاش می کنید تا آن ها احساس امنیت کنند.

علاوه بر این، از عیب یابی برای سایرین و کمک به آن ها که به زندگی شان نظم بخشند، لذت می برید. اغلب راهکارها و راه حل های عملی را پیشنهاد می دهید که به دیگران می تواند کمک کند به اهداف خود برسند. خواه کمک به یک دوست در برنامه ریزی مالی باشد، شریک زندگی که فرم های مالیات خود را پر کند یا فرزندی که شغل های ایده آل اش را بررسی کند، محبتتان را از طریق ارائه راهنمایی و توصیه کاربردی خود نشان می دهید.

برای شناخت بهتر تیپ های MBTI، مقاله هر تیپ شخصیتی در سیستم مایرز بریگز چطور بدجنسی خود را نشان می دهد؟ قسمت اول را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ISFJ

به عنوان شخصیت ISFJ، فردی هستید که عمیقا نیازهای احساسی سایرین را احساس می کنید. شما عشقتان را با همدردی، همدلی و پیشنهاد حمایت عاطفی و تایید خود ابراز می کنید. یکی از استعدادهای خاصتان، گوش دادن به داستان سایرین، توجه به جزئیات زندگی شان و درک احساساتشان است.

شما با بیش از حد تلاش کردن برای سایرین، پیشنهاد شانه خود که سرشان را برای گریه روی آن بگذارند یا شنیدن حرف هایشان، زمانی که بیشتر از هرچیزی به آن نیاز دارند، توجه خود را نشان می دهید. از ایجاد فضای راحت و امنی که در آن افراد بتوانند آرام بوده و خودشان باشند لذت می برید، خواه این فضا در منزل، محیط کار یا دور میز شام باشد.

تیپ شخصیتی ESTJ

به عنوان یک شخصیت ESTJ، عشق خود را با فراهم کردن حس امنیت و ثبات برای عزیزانتان، ابراز می کنید. فکر می کنید که وظیفتان است منبع قدرت و الهام بخشی باشید و اطرافیان خود را راهنمایی کنید. شما دوست دارید مسئولیت به عهده بگیرید و مطمئن شوید که سایرین منابع و راهنمایی که نیاز دارند، دریافت کرده اند. بنابراین به آن ها راه حل های منطقی و توصیه عملی را پیشنهاد می دهید.

همچنین از گفتگو با سایرین، پیشنهاد فرصتی که درباره مشکلات خود بحث کنند و با یکدیگر آن ها را حل کنید، لذت می برید. طبیعت قاطعتان به سایرین کمک می کند در مقابله مستقیم با مشکلات اعتماد به نفس داشته باشند و با این آگاهی احساس امنیت کنند که شما همیشه برنامه ای برای شرایط مختلف دارید.

تیپ شخصیتی ESFJ

به عنوان شخصیت ESFJ، مسئولیت های خود را جدی می گیرید و تمرکزتان را روی این موضوع می گذارید که پشتیبان قابل اطمینانی در فراز و نشیب های زندگی برای عزیزان خود باشید. عاشق برنامه ریزی برای رویدادها و ایجاد لحظات خاص با دوستان و خانواه خود، جشن گرفتن موفقیت ها، تشخیص مراحل بعدی و ایجاد آیین هایی برای حفظ سنن و فرهنگ ها هستید.

خونگرمی و مهمان نوازی شما سایرین را جذب خواهد کرد و باعث می شود در حضورتان حس خوبی داشته باشند. همچنین عشقتان را با پیشنهاد گرما و پشتیبانی عاطفی خود نشان می دهید. شما دوست دارید هدایت بخش سایرین برای عبور از سختی های فردی باشید و فضای مثبتی ایجاد کنید که روحیه آن ها را عوض کند.

مطالعه مقاله چطور هر تیپ مایرز بریگز توجه خود به سایرین را نشان می دهد – قسمت اول را فراموش نکنید.

تیپ شخصیتی ISTP

به عنوان شخصیت ISTP، عشق خود را با احترام گذاشتن و حفظ استقلال و حریم شخصی سایرین نشان می دهید. شما باور دارید که همه حق استقلال و خودمختاری دارند و معتقد هستید باید چنین شرایطی را برای عزیزان خود فراهم کنید.

همچنین از کمک به شکل عملی به سایرین لذت می برید، خواه تعمیر موتور ماشین، کمک به جابجایی مبلمان یا ارائه نظر آگاهانه تان درباره چیزی باشد که زندگی روزمره را برای افراد ساده تر کند. از طرفی یک شخصیت مراقب و محافظ دارید که آن را به عزیزان خود نشان می دهید. یعنی مهم نیست درگیر چه بحرانی شوند، شما در کنارشان خواهید بود تا احساس امنیت و آرامش کنند.

تیپ شخصیتی ISFP

به عنوان شخصیت ISFP، عشق خود را اینطور نشان می دهید که برای سایرین فضایی ایجاد می کنید که در آن خود واقعی شان باشد. شما عوامل حواس پرتی را حذف می کنید و واقعا به حرف های طرف مقابل گوش می دهید و اجازه می دهید که کلماتش در قلبتان طنین آمیز شود و حرف هایی که می زند، تحسین می کنید.

همچنین از اینکه به افراد پیشنهاد دهید به کمک خلاقیت خودشان را ابراز کنند، لذت می برید خواه از طریق هنر، موسیقی یا نوشتن باشد. از طرفی استعداد عالی در هدیه دادن سنجیده دارید و اغلب کالایی را انتخاب می کنید که مطابق با دنیا و ارزش های درونی فرد است. 

تیپ شخصیتی ESTP

به عنوان یک شخصیت ESTP، عشق خود را با هدیه آرامش فکری به سایرین ابراز می کنید. توصیه کردن به افراد، عیب یابی و سنجیدن تصمیم های مشکل چیزی است که از انجام آن لذت می برید. همچنین از فراهم کردن یک تجربه عالی برای سایرین لذت می برید، خواه بردن یک نفر به کنسرت یا یک پارک سرگرمی باشد یا ماساژ دادن او در خانه.

شما دوست دارید عزیزانتان با شما تجربه ای داشته باشند که به واسطه آن کاملا احساس سرزندگی، تحریک ذهنی و هیجان زیاد کنند.

تیپ شخصیتی ESFP

به عنوان تیپ شخصیت ESFP، عشق خود را با ایجاد لحظات به یادماندنی و هیجان انگیز با عزیزانتان ابراز می کنید. شما همان جرقه ای هستید که هر فعالیت بی روح را به چیزی خارق العاده تبدیل می کنید و اغلب به افراد انرژی می بخشید و باعث می شوید زیبایی واقعی زندگی را ببینند.

اشتیاق درونی شما مسری است و افراد را به خود جلب می کند و باعث می شود که در اطرافتان احساس کنند دیده می شوند و مورد تحسین قرار می گیرند. همچنین صداقت برایتان فوق العاده مهم است و ایمان دارید که در کنار عزیزانتان باید خود واقعی تان باشید.

گاهی معنای این حرف این است که اشتباهات خود را می پذیرید اما همچنین به این معناست که از گفتگوهای دشواری که باید زده شوند، فرار نمی کنید.

توصیه می کنیم نگاهی نیز به مقاله بر اساس تیپ شخصیتی مایرز بریگز خود چه چیز طبیعی را نمی توانید تحمل کنید؟ - قسمت اول اندازید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.